Stap 2: Maak een dak-shape die kan worden geplaatst op de top van het huis
Het dak is gemaakt op een soortgelijke manier aan de binnenste en buitenste mesh, maar met een driehoekige twist. Het dak is gemaakt van 3 rechthoekige of quad gezichten en de 2 uiteinden van het dak zijn driehoeken. Elk wordt weerspiegeld in de lijnen van code hieronder.
Om het maken van een over het dak moeten we ervoor zorgen dat iets groter dan de buitenste Maas hangen. Dit kan worden bereikt door het toevoegen van 2mm aan de lengte en breedte.
Het unieke item in deze code is de berekening die zoekt de punten die het hoogtepunt van elke driehoek te definiëren. Perfect het midden van het piek-punt moeten we de volgende formule gebruiken (W + 2) / 2 dit 2mm toegevoegd aan de totale breedte van het dak maken de overhangen, dan verdeelt die waarde doormidden te vinden van het exacte midden van het dak.
Instructies
- Als u wilt maken het dak zullen we vast te stellen van elk van de gezichten weergegeven in de afbeelding hieronder.
- In de onderstaande afbeelding ziet u dat elke regel met code is het definiëren van een van de gezichten van het dak. Er zijn 3 quads en 2 driehoeken. De volgende instructie bevat de code die kan worden gekopieerd en geplakt in de code-interfaces.
- var roof_mesh = new Mesh3D();
roof_mesh.Quad ([0, 0, 0], [0, W + 2, 0], [L + 2, W + 2, 0], [L + 2, 0, 0]); onder dak
roof_mesh.Quad([0, 0, 0], [L + 2, 0, 0], [L + 2, (W + 2)/2, RH], [0, (W + 2) / 2, RH]); dak boven rechts roof_mesh.quad([0, W + 2, 0], [0, (W + 2)/2, RH], [L + 2, (W + 2) / 2, RH], [L + 2, W + 2, 0]); dak verliet roof_mesh.triangle([0, 0, 0], [0, (W + 2)/2, RH], [0, W + 2, 0]); dak links tri
roof_mesh.Triangle([L + 2, 0, 0], [L + 2, W + 2, 0], [L + 2, (W + 2)/2, RH]); dak juiste tri - Doorgaan naar de volgende stap.