Stap 1: Maak een kleiner blok op hol uit het blok
De grootte van het innerlijke blok in wezen bepaalt de dikte van de wanden. Als u wilt maken een muur 1mm dik, moet het innerlijke blok worden verminderd met 2mm lengte en 2mm in de breedte. Dit kan gemakkelijk met eenvoudige wiskunde gedaan. Zoals hieronder gezien we creëren een nieuwe Maas genaamd inner_mesh en gewoon aftrekken 2 van elke L en W waarde gebruikt bij het maken van de outer_mesh.
Opmerking: De afbeelding hieronder toont het resultaat van de inner_mesh (die in deze stap zullen we bouwen) af te trekken van de outer_mesh (die we gemaakt in de vorige stap). De code voor het aftrekken gebeurt later in het coderingsproces.
Instructies
- Omdat we willen maken van het nieuwe blok iets kleiner dan het oorspronkelijke blok kunnen we beginnen met een kopie van de outer_mesh-code van het eerste blok. In plaats van het maken van het blok de exacte dezelfde grootte, wij zullen aftrekken 2 uit elk van de L- en W-waarden. De code de inner_mesh vorm gemaakt kan worden gekopieerd van de volgende stap en in het codevenster geplakt net onder.
- var inner_mesh = new Mesh3D();
inner_mesh.Quad ([0, 0, 0], [0, W - 2, 0], [L - 2, W - 2, 0], [L - 2, 0, 0]); vak onder
inner_mesh.Quad ([0, 0, 0], [L - 2, 0, 0], [L - 2, 0, H], [0, 0, H]); voorkant van de doos
inner_mesh.Quad ([L - 2, 0, 0], [L - 2, W - 2, 0], [L - 2, W - 2, H], [L - 2, 0, H]); vak rechts
inner_mesh.Quad ([0, 0, 0], [0, 0, H], [0, W - 2, H], [0, W - 2, 0]); vak links
inner_mesh.Quad ([0, W - 2, 0], [0, W - 2, H], [L - 2, W - 2, H], [L - 2, W - 2, 0]); vak terug
inner_mesh.Quad ([0, 0, H], [L - 2, 0, H], [L - 2, W - 2, H], [0, W - 2, H]); vak top - Doorgaan naar de volgende stap.