Stap 5: Software - gedeelte van de Computer
Ik gebruikte om een eenvoudige en snelle programma Processing. Het is Java gebaseerd en kan worden uitgevoerd op veel platformen zodat compatibiliteit hoog is. Het programma zal parameters gebruiken in de Setup om een gebied te scannen te definiëren. Elke meting wordt uitgezet op een eenvoudig raster en kleur gecodeerde ten opzichte van alle andere cellen, wat betekent dat rode = warm en blauwe = koude (relatieve natuurlijk!).
Er is alleen een paar aanpassingen aan het programma dat de meeste mensen zullen moeten doen:
1. Definieer de bondary moeten worden gescand (zie vorige stap voor standaardlimiet grens voor bescherming, iets voorbij dat niet geven of th programma zal "hang"). Ik stel in de Arduino dev gereedschap gebruik de seriële console en type in enkele van de grenzen die u wilt scannen. Als u de laseraanwijzer hebt op is het gemakkelijk om te zien waar het zal aftasten. Gebruik de opdrachten uit de vorige stap voor deze fase.
1a. Zodra je merkt dat de grenzen, wijzig de variabelen pan_min, pan_max, tilt_min en tilt_max in de Setup aan.
2. instellen hoeveel stappen u meten wilt (zoals te zien in de regel "size(size*20,size*20); Colls, rijen". Dit is enigszins open voor interpretatie... terwijl u een raster van 100 x 100 kunt doen, het eeuwig zou duren om te scannen. Als je de ZyTemp info leest, weet u dat het scant met een snelheid van 1,4 Hz... het programma is ingesteld op lezen bij 1.2Hz (t Voorkom fouten, etc) dus dat is 1.2 metingen elke seconde. Ieder sneller een je krijgt een vervaging in het "image" als de sensor niet dat snel bijgewerkt.
Ziehier enkele voorbeelden:
U wilt meten van een muur die is breed, stelt u het bereik voor de pan hoog dan de tilt. Het raster te zeggen iets ten opzichte van dat gebied, 25,15 instellen. Hierdoor wordt de afbeelding breder en korter in de hoogte. Als de grootte van de cel te groot is kunt u het verkleinen door het veranderen van "int size = 50;" aan iets als 40. Kan voorkomen dat je tekst overlappingen voor elke cel dus voorzichtig mee.
Het resulterende beeld krijg je in de gui kan worden gekopieerd naar een editor (gimp/photoshop...) en overlappen met een echte afbeelding