Stap 3: Softwaretools en broncode
De broncode is geschreven in Mikroelektronika MikroC pro voor AVR-v1.45 (dit en een hogere versie zal werken). In de code van de bronmap is de bestandsnaam van het project penguin.mcpav.Elk script gevonden in graphicfx.h, soundfx.h (graphics en geluid drivers) is gedraaid, zodat u weet wat elk functie heeft.
In het geval dat u niet de eigenaar van een AVR-programmer, hier is wat u kunt doen:
1) download PonyProg2000
2) bouwen dit:
3) Ga naar instellingen in PonyProg2000 en uitgezochte AVRISP i/o-
4) verbinden de programmeur met de overeenkomstige pinnen op de microcontroller (MOSI MISO SCK RESET GND), laden een Hex in PonyProg2000 en hit programma apparaat.
Hieronder is een link naar Penguin.zip . Dit bestand bevat de broncode, schema, demo programma, een tool voor het omzetten van sprites voor pinguïn en een hulpmiddel voor het maken van vector modellen.
[12.02.2011] helaas de harde schijf van mijn computer had een corruptie probleem vanochtend, en ik verloor het hulpmiddel van de verwezenlijking van de muziek. Ik had geen tijd om het te herschrijven als ik in een haast afwerking van de rest van het systeem van de pinguïn was, dus ik heb niet opgenomen het hulpmiddel van de verwezenlijking van een liedje voor nu. Maar ik ben bezig met het herschrijven en het zal krijgen gepost deze week;). Hoewel er geen muziek hulpmiddel nog is, zijn er in de demo 3 geconverteerde muziekbestanden die u onder gegevens vindt. H. Ze zijn namen zijn van mus_mario (Ja, de mario theme song: D) mus2 en mus3. Ook is de klankbron er, zodat u naar hen luisteren kunt.
Penguin op sourceforge (In het geval dat u de ZIP zonder de muziek converter, genaamd "Penguin.zip", ben zeker geregeld te controleren de rits met de muziek converter, die zal worden genoemd "PenguinWMC.zip")
http://sourceforge.net/projects/penguings/