Nou, is dit een project dat een 8-bits ATMega32 microcontroller de limieten duwt.
Als u van de titel geraden, is het een spelsysteem. Hier zijn enkele van de specificaties:
* 27MHz overklokt (van 16MHz) AVR ATmega32 microcontroller , met 32KB flash, 2KB RAM. Ik denk dat u kunt ook een ATMega644.They hebben de dezelfde pinouts. Ik heb niet persoonlijk geprobeerd met een atmega644.
* 128 x 64 monochroom KS0108 gebaseerde display
* 4 stemmig polyfone klankbron: (Klinkt hetzelfde als de NES)
* 2 variabele volume blokgolf kanalen.
* 1 DDS (directe digitale synthese) Golf tabel kanaal met vast volume, die kan spelen: sinus golven, driehoek golven, zaagtand golven, vierkante golven of elke andere eenvoudige golfvorm.
* 1 DDS witte ruis kanaal (in principe hetzelfde als de eerste golf tabel kanaal, maar deze maakt gebruik van een witte ruis Golf tabel).
* Framebuffer gebaseerd videostuurprogramma: (Penguin gebruikt een videostuurprogramma dat is zeer geavanceerd in vergelijking met de andere grafische bibliotheken u op microcontrollers met KS0108 LCD's vindt )
* Instant kleureffect inversie
* Overgangen
* Tekst opstellen
* Sprite tekenen met vaste hoogte van 8- en X-schalen (snel)
* Sprite tekenen met vaste hoogte van 8 met zowel X en Y schalen (langzaam)
* Vectorafbeeldingen met rotatie
* Geometrische shapes tekenen: driehoek, rechthoek, cirkel (geen opvulling voor alle vormen)
* Meerdere achtergrond tekening (voor transparante achtergronden)
*Draw_pixel(x,y) functie (vrij spreekt voor zich...)
Het videostuurprogramma gebruikt 1KB van RAM voor de framebuffer, en heeft ongeveer 30 FPS met een transparante achtergrond, polyfone klankbron uitgevoerd en 50 sprites op het scherm.
Er is geen achtergrond-limit, limit van de sprite of zoiets. Het enige slechte ding is dat als u te veel dingen op het scherm tekent, het wordt trager en trager. De vector grafische functies gebruiken een eigen indeling, die wordt gegenereerd door een tool die u in de categorie 'Tools' in dit instructable vinden zult.