Stap 21: Met behulp van de Controller
Schieten = Ok/Shoot
Modus = Wijzig Mode/rug
Dus als je in een submenu zoals het opzetten van een vertraging, kunt u op drukken van modus om terug te keren om te leiden tot de instelling van de voorwaarde.
Een ding die ik vergat te vermelden! Bent u in het interval schieten, zal het scherm gaan leeg na 5 seconden van inactiviteit. Een willekeurige knop behalve shoot te houden zal de status schieten. Als u ingedrukt schieten voor een seconde of twee en loslaat, het interval schieten geannuleerd worden.
Tijd vervalt zien er cool, maar ze zijn lastig beesten te beheersen. Wanneer het denken over tijd vervalt, moet u overwegen hoe snel de scène gaat veranderen. Als u bent het nemen van foto's van sterren pannen in de hemel, wilt u waarschijnlijk rond 10 tweede intervallen (met 4 tweede sluitertijd, ISO Mid-High, groot diafragma, enz). Als je met foto's van planten die groeien, zou misschien om de 5-10 minuten beter zijn. Sommige uitstekende tijd-tijdspanne films kunnen worden gemaakt door de aanleg van een stroboscoop (knipperende lichten) te "vertragen" sommige snel bewegende, periodieke actie. Het resultaat is vaak verbazingwekkend omdat kun je foto's van waterdruppels vallen en spetteren in slow motion, klok mechanismen vuren, dat soort dingen.
Terwijl ik heb toegevoegd de optie van maximaal 9 uur interval timing, hebben Nikon camera's een vervelende eigenschap van de externe functie uitschakelen na een maximum van 15 minuten van het gebruik. Praktisch gezien betekent dit je niet kan tijd vervalt (ten minste op een D90) met intervallen van meer dan rond 14m50s (om veilig te spelen). Aan de positieve kant, met camera de grootte van het geheugen wordt enorme deze dagen (ik krijg 500 RAWs op een 8GB kaart), kunt je veroorloven te nemen meer foto's dan je nodig hebt. Meer foto's gewoon geven u een vloeiender beeld anyway! Als u reallly lange intervallen moet, kunt u waarschijnlijk het doen met de hand of u kan de controller draad tot en met de camera (verander gewoon de shoot-functie aan uw behoeften).
Nu, opties voor energiebeheer zou echt handig hier. Het zou zeker een zegen voor zitten kundig voor bellen naar beneden uw stroomverbruik als het apparaat niet actief - is en moet je zeker overwegen de broncode te doen veranderen. Ik ben van plan om enige tijd later met bijgewerkte code/hardware een instructable vrij te geven.
Met de trekker 's it up to you. Ik geef u één toepassing - de laser-trigger.
Monteren van een laser in een klem of duck tape aan iets zodanig dat deze wijst op uw LDR - die is aangesloten op de controller. Moet u een waarde (800-1024), die is vrij statisch.
Richt uw camera op een kom met water onder de balk. Meet de afstand van het oppervlak van het water naar de lichtbundels (een liniaal is prima hiervoor). Alles (in theorie) valt tegen hetzelfde tarief, afhankelijk van de oppervlakte, enzovoort. Met behulp van elementaire mechanica kunt u sporten hoe lang een vertraging voor het inbellen afhankelijk van de hoogte die het ding dat u bent dropping zullen vallen door.
s = sqrt(2a*s_init) t + 1/2 ^ 2 zal u keurig doen. s is de afstand, u is de beginsnelheid, een versnelling is en t is tijd. s_init is de hoogte dat het object valt voordat het raakt de laser (bepaalt de "beginsnelheid" zoals het raakt de laser).
In ieder geval deze vergelijking voor t oplossen en je moet een vrij nauwkeurig idee wanneer uw object het water geraakt zal.
Dit is overcomplicating, kon u het doen door trial and error, als je wilde, en je zeker met de nummers spelen moet zodat je verschillende beelden telkens. Het enige wat dat u hoeft te doen is ervoor zeer dat u uw object uit dezelfde hoogte elke keer neerzetten.
Wanneer het object de laserstraal, breekt de adc wordt geactiveerd, de vertraging zal wachten totdat het object heeft alleen invloed op het oppervlak van het water en uw camera * moet * nemen een foto van.