Stap 4: Tips voor het animeren van de bloemen
De Strobe rentepercentage kiezend
De video's getoond aan het begin van de van dit instructable zijn geschoten met een video camera draait op 24 frames per seconde. Als u animaties toevoegen aan een bloei met behulp van een flitser draait op 24 flitsen/seconde, vindt u dat het gevoel van het opvlammen is heel uitgesproken, en doet afbreuk aan de doeltreffendheid van de animatie. Ik stel voor de flitser uitgevoerd op minimaal 33 flitsen per seconde om een geruststellend coherente illusie. Houd er rekening mee dat dit ook dat de draaitafel sneller spinnen betekent teneinde de strobe en draaitafel synchroon. Bij 33 moet flitsen/seconde, uw draaitafel worden spinnen 756 RPM (of 12.6 toeren per seconde).
An Inconvenient Truth
Nu heb ik een bekentenis te maken. In om niet te verwarren de toevallige lezer, vertelde ik een beetje leugentje om bestwil aan het begin van dit instructable, bij het beschrijven van wat er gaande was in de video's. De overgrote meerderheid van de mensen het lezen van de inleiding van dit instructable zal nooit proberen te herscheppen van het effect, en dus niet zal worden beïnvloed door de lichte onnauwkeurigheid van mijn beschrijving. Maar u, die lezen van deze ver, zijn veel meer waarschijnlijk eigenlijk proberen te animeren een bloei. Ik wil zeker niet onnodige verwarring voor u in uw streven naar, dus ik ga nu zodat u de onverbloemde waarheid.
Als u wilt vernieuwen uw geheugen, is hier wat ik schreef in de introductie:
Wat u in elk van de bovenstaande video's bekijkt, is een bloei spinnen bij 550 RPMs terwijl wordt gefilmd op 24 beelden per seconde met een zeer snelle sluitertijd (1/4000 seconde). De rotatiesnelheid wordt zorgvuldig gesynchroniseerd met de framesnelheid van de camera dus dat één frame van de video wordt gevangen elke keer dat de bloei draait ~137.5º—the gouden hoek... Als u wat lijkt volgen te zijn een enkele bloemblad werkt zijn manier op en neer de bloei, wat je eigenlijk ziet is van alle de bloemblaadjes op de bloei in de volgorde van hun respectieve afstanden van de top-centrum.
En nu, hier is een versie met de leugens van de witte verwijderd:
Wat u in elk van de bovenstaande video's bekijkt, is een bloei spinnen bij 340 RPMs terwijl wordt gefilmd op 24 beelden per seconde met een zeer snelle sluitertijd (1/4000 seconde). De rotatiesnelheid wordt zorgvuldig gesynchroniseerd met de framesnelheid van de camera dus dat één frame van de video wordt gevangen elke keer dat de bloei draait ~ 85º—niet de gouden hoek... Als u wat lijkt volgen te zijn een enkele bloemblad werkt zijn manier op en neer de bloei, wat je eigenlijk ziet is elke tweede bloemblaadje op de bloei in de volgorde van hun respectieve afstanden van de top-centrum.
"Huh???"
OK, laten we eens kijken wat er gaande is hier. De reden voor het lichtjes ingewikkelder verhaal (en dus de leugentje om bestwil) is dat zelfs bij een zeer snelle sluitertijd, de videocamera we vroeger (een Canon EOS 5D Mark III) registreert geen elke pixel van de afbeelding op precies hetzelfde moment, en dit resulteert in vervormingen in het beeld. Als je goed op de video's kijkt kunt u bewijs van deze vervorming in bepaalde delen van de afbeelding. Toen wij trachtten te registreren de bloei spinnen bij de snelheid vereist om 137.5º rotatie elk frame, de vervorming werd zeer uitgesproken, zodat we dingen vertraagd en het gesponnen op ~61.8% van de "juiste" snelheid (550/340 = 618--gulden snede, iemand?).
Waarom deze bepaalde snelheid, u vragen? Nou, als het runnen van het op de "juiste" snelheid zorgt ervoor dat de camera te vangen elk bloemblaadje van de bloei in de juiste volgorde, de volgende lagere snelheid kon lopen we op terwijl nog het bereiken van een consistente animatie zou die leidde tot de camera vastleggen van elke seconde petal in sequentiële volgorde. We weten dat het duurt een rotatie van 137.5º te krijgen van een bepaalde petal naar de volgende dia in de volgorde, dus als u wilt overslaan van een bloemblaadje moeten we 2 * 137.5º of 275º draaien. Nu, die aanvankelijk lijkt misschien contraproductief, aangezien we hebben verdubbeld bedrag moet draaien voor elk frame. Maar omdat we omgaan met een cirkel, 275º is hetzelfde als - 85º. Dus als we gewoon de richting die de draaitafel draait omkeren, kunnen we langzaam tot 85º per frame en krijgen een animatie die wordt verplaatst tweemaal zo snel, omdat het slechts half zoveel bloemblaadjes sequenties.
(Het is interessant op te merken van het nogal contra-intuïtief feit dat door het vertragen van de draaitafel naar 61,8%, we dubbele de snelheid van de animatie.)
Vastleggen van elke tweede bloemblaadje is natuurlijk niet de enige verandering van de snelheid die kunnen we bereiken. We kunnen ook kiezen om te vangen elke derde, elke vierde, elke vijfde bloemblad, enzovoort. Laten we eens kijken hoeveel wij zou moeten draaien de draaitafel voor de eerste acht van deze:
Een paar observaties uit de grafiek hierboven:
1) naarmate de frequentie toeneemt, leiden die Fibonacci getallen altijd tot een kleinere resulterende hoek.
2) het teken van de resulterende hoek voor de Fibonacci getallen plaatsvervangers tussen positieve en negatieve.
3) de % van de volledige snelheid voor latere Fibonacci getallen vermindert door de gulden snede.
De grafiek hierboven toont alleen de eerste acht frequenties, met de Fibonacci-frequenties in vet. Ik moedig u aan het proces voor hogere frequenties om uzelf te overtuigen dat de bovenstaande opmerkingen waar voor alle waarden blijven voortzetten.
Ten slotte zou ik willen opmerken dat ik in de praktijk de flitser op een hogere frequentie dan 24fps lopen. Omdat het lampje voor zo'n een klein deel van elke cyclus brandt, het ziet er zeer "flashy" op dat tarief. Dus in plaats daarvan ik draaien op 36fps (50% sneller) en draaien van de draaitafel op 825 rpm, die resulteert in een meer constante-verschijnende verlichting.