Stap 4: Schuine tekeningen
Een schuine pictorial begint met een rechte uitzicht op één van de gezichten van het object, die vaak het vooraanzicht. Hoek, parallelle lijnen worden getekend waarmee de diepte van de objecten. Gemeenschappelijke schuine diepte lijn hoeken zijn 30ᵒ, 45ᵒ en 60ᵒ. Er zijn een paar van verschillende soorten schuine tekeningen, er is cavalier, die gebruik maakt van de exacte dimensie van de lijnen voor de diepte, dus als u een object tekent dat 2 cm diep is, dan zou de lijn diepte 2 cm lang in de respectieve hoek. Terwijl dit u een meer nauwkeurige voorstelling van de afmetingen van het object geeft, het ziet er veel meer scheef en onrealistisch dan het andere type, kabinet. Kabinet tekeningen gebruiken diepte lijnen die de helft van de werkelijke lengte van de lijn van de diepte. Deze methode maakt het kijken veel realistischer, terwijl u voor het berekenen van de diepte van het object nog steeds.
Om schuin pictorials, is het beste met behulp van de methode van de "glazen doos", waar u schetsen een denkbeeldige glazen doos rond het object, niet zo strak als het kan, maar nog steeds wordt een rechthoekige prisma. I 'm gonna tonen (boven in de foto's) door het maken van een eenvoudige vorm van de "L". Hier is een eenvoudige stap voor stap over hoe te gebruiken deze methode:
1. schets de rechthoek te vertegenwoordigen van de totale breedte en hoogte van de voorzijde van de "box". Zorg ervoor dat de hoogte lijnen verticale zijn, en de lengte lijnen horizontale. Hiermee krijgt u een rechte weergave van het front. (Foto 1)
2. schets de diepte-lijnen naar de totale diepte, voltooiing van het vak. Vergeet niet om uw diepte lijnen op een van beide een hoek van 30ᵒ, 45ᵒ of 60ᵒ. De meest voorkomende en gemakkelijkste hoek te gebruiken is 45ᵒ omdat een hoek van de 45ᵒ op regelmatige ruitjespapier kun je door slechts tekenen van hoek tot hoek. (Foto 2)
3. Maak een schets de punten en de constructielijnen om te identificeren van de randen van het object gezichten die zich op het buitenoppervlak van het vak beginnen met het voorvlak, dan de bovenkant en de zijkant gezichten. (Afbeelding 3)
4. sporen over de constructielijnen met object lijnen af te bakenen de randen van het object gezichten die zich op de buiten oppervlakken van het vak voordoen. (Foto 4)
5. het gebruik van constructielijnen, maken de rest van de randen die zich voordoen in de doos (evenals op de randen die niet zichtbaar zijn) tot het einde van de shape. (Foto 5)
6. traceren via de constructielijnen dat u zojuist hebt gemaakt met object lijnen af te bakenen van de resterende regels. (Foto 6)
7. het is soms een goed idee om toe te voegen in de arcering voor om te onderscheiden van de verschillende gezichten.
Tip: Wanneer de arcering het licht altijd van boven komt, zodat de bovenste gezichten nooit grijs worden, ze zitten altijd wit. (Foto 7)