Stap 3: Tonale arcering
Tonale arcering/arcering is geen moeilijk concept te begrijpen, maar ik dacht dat het was belangrijk genoeg om door te gaan. Het is vrij eenvoudig, maar niet helemaal realistisch. Kortom, zeggen dat er een noorden, zuiden, Oosten en westen geconfronteerd met gezichten. Dan is er de boven- en onderkant. Licht komt altijd van bovenaf, zodat de bovenste gezichten altijd wit zijn (niet gearceerd helemaal) en de bodem altijd de donkerste is (hoewel de meeste van de tijd je ziet het niet). Dus, is arcering is niet super realistisch, omdat de gezichten niet schaduw werpen doen. Dus, u kunt beslissen welke richting het licht is afkomstig van, en beslissen hoe elk gezicht zal grijs worden weergegeven aller het noorden gezichten zullen hetzelfde beschaduwd, alle van het westen gezichten zullen hetzelfde beschaduwd, beschaduwd aller het Oosten gezichten zullen het zelfde, enz. Dat is in principe tonale arcering in een notendop.