Stap 1: Installeren van OpenGL, SDL en spullen (Visual Studio 2013)
Als u nieuw op openGL en SDL bent, kun installatie van de libraries in Visual studio je een klein beetje lastig.
De belangrijkste bibliotheken die ik gebruikt voor het maken van deze applicatie:
1) SDL (belangrijkste lib de toepassing te maken)
2) bodem (om te importeren en gebruik afbeeldingen in mijn toepassing makkelijker)
3) GLUT (alleen sommige nutsbedrijven leven gemakkelijker te maken)
V: waarom SDL? Ik dacht dat we zouden gaan OpenGL gebruiken...
A: OpenGL is gewoon een platformonafhankelijke standaard en API voor 2D/3D rendering op de computers monitor. Aan de andere kant is SDL een cross-platform bibliotheek lage niveau om toegang te bieden tot Audio, toetsenbord etc en andere randapparatuur via OpenGL. Met andere woorden, is het er om het leven makkelijker maken voor ons tijdens het programmeren van OpenGL apps.
SDL downloaden:
1) Ga naar https://www.libsdl.org/download-2.0.php en download "SDL2-devel-2.0.3-VC.zip" Visual C++ bibliotheken zoals in (afbeelding 1).
2) unzip het pakket.
Toevoegen aan Visual Studio:
1) Maak een nieuw project (afbeelding 2)
2) Ga naar geïnstalleerde > Other Languages > Visual C++ > Win32, geef uw project de naam en druk op "Ok" (afbeelding 3)
3) een nieuw venster zal openen na enkele laden, druk op volgende
4) in het volgende venster, uncheck "Security Development Lifecycle (SDL) controleert" controleren "leeg Project" knop, en druk op "Finish"(afbeelding 4)
5) wanneer het project wordt gemaakt, ga naar "Solution Explorer" > Klik met de rechtermuisknop op de naam van uw project >Selecteer Eigenschappen(afbeelding 5).
6) Ga naar VC ++ Directories > Klik op Mappen bevatten en een testament "..." verschijnen, tikken daarop en een nieuw venster zal openen Klik op nieuwe mappictogram en geven het pad naar uw gedownloade bestanden "Include" map (afbeelding 6), bijvoorbeeld:
"C:\Users\Arsh pc\Downloads\SDL2-devel-2.0.3-VC\SDL2-2.0.3\omvatten"
Doe hetzelfde voor de Library Directories.
"C:\Users\Arsh pc\Downloads\SDL2-devel-2.0.3-VC\SDL2-2.0.3\lib\x86"
7) nu ga naar Linker > Input > extra afhankelijkheden, klik op de Pijl-omlaag en selecteer "Edit", voeg de naam van het bestand lib d.w.z. type "SDL2.lib; SDL2main.lib; SDL2test.lib;" met de puntkomma (afbeelding 7).
8) nu Klik op Bronbestanden in de Solution Explorer met de rechtermuisknop> toevoegen > nieuw Item, selecteert u een .cpp bestand, druk op ok.
9) nu uitvoeren van uw aanvraag, Klik op "lokale Windows Debugger" en voer het uit. Als u fouten ziet, negeren (afbeelding 8).
10) Ga naar de hoofdmap van uw projectbestand, dit is meestal in de map documenten, en ga naar de Debug-map
"C:\Users\Arsh pc\Documents\Visual Studio 2013\\Debug"
In deze map, voeg de SDL2.dll bestand dat in de map van de bibliotheek van uw SDL worden moet
downloaden (lib > x86 > SDL2.dll) map.
Nu nadat dit alles is gebeurd, kunt wij bodem installeren. Wat is de bodem? Dit is een bibliotheek waarmee we gemakkelijk afbeeldingsbestanden in onze projecten laden kunnen. omdat we niet willen om te schrijven van onze eigen lessen voor het verwerken van verschillende bestandsindelingen, die we kunnen gebruiken bodem die ondersteunt vele formaten van de mainstream en de beelden verwerkt voor ons.
Om de bodem, hoofd over aan http://www.lonesock.net/soil.html
Het installatieproces is hetzelfde als het was voor SDL,
Het pad van de Include mappen naar de src map in het downloadbestand van de bodem, instellen
De Bibliotheken mappen pad naar de lib map instellen.
Nu in de lib map, u zou kunnen er een enkel bestand met de naam "libSOIL.a", opmerken nu dit kan niet worden verwerkt door visual studio, moet deze worden geconverteerd naar een SOIL.lib voor goede werking.
Om te doen deze Ga naar projecten > VC * >dubbel klik op SOIL.vcproj bestand, openen met visual studio, uitvoeren van de code, en moet je een SDL.lib in projecten > VC * > Debug map. Voeg dit toe aan uw lib directory in het downloadbestand van de bodem.
Ik gebruikte SDL voor het grootste deel van het deel, maar ik gebruikte om dingen makkelijker ook sommige GLUT nut. GLUT bibliotheken kunnen downladed op: http://www.javaforge.com/doc/105278
Het proces voor het installeren van GLUT is vrij veel het zelfde.