Beginner Arduino (5 / 15 stap)

Stap 5: Arduino LED knipperen

In dit voorbeeld we kabellengte tot onze LED-schakeling aan één van de digitale pinnen van de Arduino en draai de LED in- en uitschakelen met code. In het volgende voorbeeld introduceert een paar nuttige functies ingebouwd in de taal van de Arduino, ze zijn:

pinMode (pinNumber, modus) - pinMode wordt gebruikt tijdens het Setup-gedeelte van de schets voor het initialiseren van elke pin die we als een input of een uitgang gebruiken. We kunnen niet lezen of schrijven naar een pin, voordat pinMode gezet. pinMode() heeft twee argumenten - een pin-nummer (elk van de Arduino pinnen is voorzien van een nummer) en die in de modus dat we willen de pin ("INPUT" of "OUTPUT"). In het geval van een LED knipperen, sturen we gegevens uit de Arduino om controle van de staat van de LED, dus we "OUTPUT" als het tweede argument gebruiken.

digitalWrite (pinNumber, state) - digitalWrite is een opdracht die ons laat de spanning van een PIN-code ingesteld op 5V of grond (onthoud "ground" is synoniem met 0 volt). In het laatste voorbeeld wij vastgehaakt aan een LED aan een 5V-aanbod en zag het inschakelen, als we in plaats daarvan naar de LED aan één van de digitale pinnen van de Arduino aansluiten, wij kunnen de LED inschakelen door het instellen van de pin op de 5V en uit door de pin op de grond. digitalWrite() heeft ook twee argumenten - een pin-nummer en de staat van de pin ("HIGH" voor 5V en "Laag" voor grond).

delay(timeInMs) - vertraging wordt het programma onderbroken voor een bepaalde hoeveelheid tijd. Bijvoorbeeld, delay(2000) zal het onderbreken van het programma voor 2000 milliseconden (2000 milliseconden = 2 seconden), delay(100) zal het onderbreken van het programma voor 100 milliseconden (1/10 van een seconde), en zo verder...

Hieronder is de code van de LED knipperen, deze code uitvoert op uw Arduino.

 //LED Blink int ledPin = 7;//the Arduino pin that is connected to the LED void setup() { pinMode(ledPin, OUTPUT);// initialize the pin as an output } void loop() { digitalWrite(ledPin, HIGH);//turn LED on delay(1000);// wait for 1000 milliseconds (one second) digitalWrite(ledPin, LOW);//turn LED off delay(1000);//wait one second } 

Een paar opmerkingen over de code:

Regels die met beginnen "/ /" zijn opmerkingen - Arduino negeert deze.

Je hebt misschien gemerkt alle de puntkomma's, puntkomma's worden gebruikt aan het einde van elke opdracht in de taal van de Arduino. Als u een puntkomma vergeet, krijgt u een fout. U zult vinden dat vele andere programmeertalen gebruik puntkomma aan het einde van elke regel.

In deze code is "ledPin" een variabele. Variabelen worden gebruikt voor het opslaan van informatie in programma's, in deze schets, ik ben met behulp van de variabele "ledPin" om op te slaan op de nummer 7. Wanneer de Arduino raakt een lijn met de variabele "ledPin", zal het later in het programma de variabele volgens de huidige opgeslagen waarde beoordelen. Dus de regel:

pinMode (ledPin, OUTPUT);

wordt geëvalueerd door Arduino als:

pinMode (7, OUTPUT);

In feite, we kunnen alle toepassingen van pinMode vervangen door het getal 7 en het programma zou werken precies hetzelfde, maar met behulp van de variabele helpt ons meer gemakkelijk te lezen en te begrijpen van de code.

"int" op de eerste regel is een gegevenstype - in de taal van de Arduino, u moet altijd variabelen initialiseren door te verklaren hun type. Er zijn veel verschillende types (u kunt lezen over alle van hen hier), voor nu alles wat je nodig hebt om te weten is dat int variabelen zijn positieve of negatieve gehele getallen - u hen vaak zal gebruiken.

Hieronder is een simulatie van de schets, proberen te drukken op de afspeelknop om te zien hoe het werkt (werkt het beste in Chrome)

Zoals verwacht, de LED gedurende één seconde ingeschakeld en vervolgens uitgeschakeld gedurende één seconde. Probeer de lengte van de delay() om te zien hoe het beïnvloedt de LED knipperen tijd wijzigen.

Een ander ding om uit te kijken voor - een fout die mensen vaak maken is aan het weglaten van de laatste delay() in de loop. Probeer het - vindt u dat de LED zonder te knipperen brandt. Dit zou verwarrend aan u, want we nog een digitalWrite (ledPin, LOW hebben) command in het programma. Wat gebeurt hier is de led is uitgeschakeld, maar de Arduino onmiddellijk raakt het einde van de loop en begint de eerste regel van de loop opnieuw uitvoeren (het draaien van de LED op). Dit gebeurt zo snel dat het menselijke oog niet de LED-turn zien voor dat korte moment tijdens het opstarten van de lus.

Gerelateerde Artikelen

Verkeerslichten [Beginner Arduino Project]

Verkeerslichten [Beginner Arduino Project]

dit is een beginners-project voor de Arduino. Ik ben met behulp van de Arduino Uno, maar zou moeten werken met weinig of geen wijzigingen op andere modellen van de arduino.Instellen van de hardware is zeer eenvoudig. Dit project is meer een trainings
Beginner Arduino - met behulp van een 1.8-Inch-TFT-Display

Beginner Arduino - met behulp van een 1.8-Inch-TFT-Display

Dit is uw inleidende gids voor het gebruik van een 1.8 in Duimtft vertoning met een Arduino. Ik houd van de 1.8 op display voor zijn kleine grootte en lage kosten. Ik heb de mijne voor ongeveer $10 op ebay, hier. Het komt niet met instructies maar me
Blinky Blockhead (beginner Arduino project)

Blinky Blockhead (beginner Arduino project)

Dit is enkel een pret weinig toevoeging aan uw bureau.Dank aan mijn zus voor het maken van de papieren kubus en de haren!Stap 1: Verzamel uw leveringen.Stap 2: Teken een rechthoek die is 2 1/2 X 10 "Stap 3: Tekent u lijnen die 2 1/2 uit elkaar.Stap 4
Lcd met gids van de Beginner Arduino interface

Lcd met gids van de Beginner Arduino interface

Deel te worden opgestart1. JHD162A LCD2. Arduino board3. potentiometer4. jumper dradenWat is LCD?LCD (vloeibare kristalvertoning) is de technologie die wordt gebruikt voor displays in notitieboekje en andere kleinere computers. Net als light - emitti
Een Beginner Arduino Project: Tri-Colour door een Bi-Colour LED

Een Beginner Arduino Project: Tri-Colour door een Bi-Colour LED

Hi en welkom op mijn 7e instructable. Ditmaal ben ik spelen met mijn nieuwe TRduino duemilanove. Eigenlijk het is een kloon van Arduino gemaakt door Thinnkware en hebben de 328 ATMega.Arduino is een zeer goede programmeur en het is ook open bron (het
Arduino Beginner en elementaire elektronica Kit Primer

Arduino Beginner en elementaire elektronica Kit Primer

ik leerde dat een van mijn nichtjes had een belang in de programmering.  Ze werkte met robotica op middelbare school en heeft een zomer stage waar ze Arduinos hadden.  Ik denk dat ze was in staat om te lenen van een Arduino om te experimenteren met t
Hoe maak je een LED 7-segment display met Arduino

Hoe maak je een LED 7-segment display met Arduino

Ik ga u tonen hoe te maken van een 7 segment display met LED's. Combineren met Arduino aftelproceduretijdopnemers, eenvoudige tekst, en meer te maken. Ik willen maken van de oorspronkelijke projecten. Ik zocht de hele instructables en als dit niet vi
Android praat met Arduino

Android praat met Arduino

dit project iets wijzigt de Google Android monster app genaamd "Bluetooth Chat" zodat u kunt een bericht typen in de Android app en die dezelfde boodschap op een LCD-scherm die is gekoppeld aan een Arduino Uno verschijnt.Functionaliteit: Android
Arduino - Theremin met 7 Segment LED-Display

Arduino - Theremin met 7 Segment LED-Display

In dit instructable, ik zal u tonen hoe maak je een eenvoudige speelgoed die combinatie van de LED flitser en de Theremin. We gonna met behulp van enkele elementaire elektronica gebouwd op de top van een Arduino. Het basisidee van de 7 Segment LED-Di
Gemakkelijk bouwen self balancing elektrische skateboard

Gemakkelijk bouwen self balancing elektrische skateboard

Wat is het?Dubbele wielen skateboard dat als een Segway werkt. Elektrische skateboards bestaan al met aangedreven achterwielen. Plan hier was om iets te bouwen als een Segway, maar in de vorm van een skateboard. Het weet welke kant is "up" via e
Arduibag: een aangesloten rugzak voor fiets renners

Arduibag: een aangesloten rugzak voor fiets renners

Arduibag is een aangesloten rugzak voor fiets renners. Het is ook een open source project gemaakt door twee gepassioneerde Franse jongens: Michaël D'AURIA en Stéphane DE GRAEVE.Als u weten meer over Arduibag ga dan wilt naar: http://www.arduibag.comH
Plot klok voor dummies.

Plot klok voor dummies.

Herzieningen:1. de DS1307 real-time klok module instructies toegevoegd.Dit is niet mijn idee, maar ik zal proberen aan te tonen hoe ik dit eindelijk werkt.De briljante jongens die maken deze spul, vergeet vaak dat er zijn idioten (zoals ik) rond, die
Low-Power pomp voor Gravity watertank

Low-Power pomp voor Gravity watertank

het ideeDit project startte als een test om te zien de minste energie nodig om water van de pomp in een gravity tank hoog van de grond. We wilden vinden de meest efficiënte pomp mogelijke, misschien slechts een paar watt. Het interessante deel leek d
Gekwetter Laser Tripwire met Webcam Capture

Gekwetter Laser Tripwire met Webcam Capture

Dit instructable zal u tonen hoe te bouwen van een laser tripwire dat kan twitter en pak een afbeelding van een webcam, evenals elk commando kun je in een bash-script.Dit instructable is eigenlijk vrij eenvoudig en is ook geschikt als een beginner ar