Begin Microcontrollers deel 3: Overdracht van een programma in de Microcontroller (stuurprogramma's)


Welkom bij deel 3. Dit is een kleinere tutorial die zich bezighouden zal met het eenvoudig laden van stuurprogramma's om ervoor te zorgen dat uw programmeur kan communiceren met uw computer correct.

Houd er rekening mee dat soms TinyISP en USBAVR apparaten nu voorgeladen met Windows-stuurprogramma's komt en automatisch moeten worden herkend door de computer. Als dat niet het geval is, moet u de stuurprogramma's handmatig te laden. Dit is een gids voor dit proces.

Onderhand, zou u de SPI interface hebben aangelegd. Zo niet, kunt u de vorige tutorial te bekijken, of leven met de dun draden. Als je de eerste zin lezen meer dan twee keer na de bouw van het apparaat heb ik gepresenteerd in laatste tutorial, maak je geen zorgen... het ding dat u hebt gemaakt is de SPI interface! Het is gewoon de 6-pins kabel aangesloten op een rechte set van 6 pennen die overeenkomen met de juiste pin-regeling inzake de microcontroller.

We moeten op dit punt echter om ervoor te zorgen dat de computer herkent de programmeur. Dit is de USBTinyISP apparaat van sparkfun of adafruit industrieën, die de computer met de microcontroller verbindt. Als alles in dit universum aansluit op een computer met het Windows-besturingssysteem wordt geladen, er is behoefte aan een stuurprogramma's-- en deze programmer is geen uitzondering. Echter mijn video zal u instructies geven voor de volledige installatie van de stuurprogramma's, dus er geen meer gissen is!

Aangezien ik ben het installeren van het stuurprogramma op mijn computer met de Windows 7 64-bits operating systeem, is de installatie iets anders dan de procedure voor de 32-bits besturingssysteem. Niet nood voor kopzorg hoewel--als u kan klik en sleep bestanden van de ene map naar de andere, zult u niet een probleem hebben. Blijkbaar, de drivers van sparkfun.com bevatten niet de nieuwste versie van de 64-bits stuurprogramma's. Dit is volledig uitgelegd in de video echter dus je geen probleem installeren van het stuurprogramma moet als u werkt met een 64-bits systeem. Hier vindt u de algemene stappen uit om de stuurprogramma's op het systeem, en de programmeur herkend door ofwel een 32-bits of 64-bits Windows-besturingssysteem.

  1. Ga naar sparkfun.com en navigeer naar de pagina van de Pocket AVR Programmer (linkerdeelvenster onder "Programmeurs - AVR"). De koppeling wordt geleverd, zodat u niet hoeft te letten op mijn overdreven uitgebreide beschrijving.
  2. Scroll naar beneden en vind de Windows Driver-link onder documenten.
  3. Nu heb je ergens het pocketprog-driver.zip-bestand op uw computer. Laten we hopen dat je weet waar het gedownload! Als jij, Oef...!
  4. Unzip het bestand naar een andere map waarvoor u de locatie weet.
  5. Voordat u knoeien met de inhoud of probeert om het te installeren om wat voor reden, een paar van bestanden moet worden herzien voor de 64-bits versie van Windows 7 of Vista. Echter, als u een 32-bits versie van Windows gebruikt, ga je gang en start de installatie. Je kunt gewoon negeren de volgende verklaring voor de 64-bits-procedure.
  6. Nu, ga naar de libusb sourceforge pagina en klik op de laatste release. Hier ziet u een paar of meer bestanden in de lijst. U wilt dat het bestand bin (d.w.z. libusb-win32-bin-#. #. #. # .zip).
  7. Nu heb je een andere zip-bestand op uw computer te vinden. Ga je gang en unzip het naar een bekende locatie. Ga naar die map en navigeer naar de map bin, dan in de map amd64.
  8. Er zullen twee bestanden er ghcalled libusb0.dll en libusb0.sys. Hernoem deze bestanden libusb0_x64.dll en libusb0_x64.sys.Copy deze bestanden in de map pocketprog-stuurprogramma overschrijven van de bestaande versie van deze bestanden.
  9. Voor de installatie van de nieuw gedownloade drivers, zal ik een eerder niet-traditionele methode die ik heel graag laten zien. Dit is de "oudere hardware toevoegen"-modus. Ja, er is een dier in Windows! Klik op het menu Start. Klik met de rechtermuisknop op "Computer" ziet u een menu... Selecteer de "Beheren" optie. Waarschijnlijk zal er een geel en blauw schild ernaast. Klik op "Apparaatbeheer".
  10. Ja, ik weet dat u weet van een andere manier om naar de device manager. Nou, nu weet je een andere manier. Klik met de rechtermuisknop op de bovenkant van de lijst (de naam van de computer, meestal eindigt met een "-PC." De mijne is patrick-PC). Je raadt het al, mijn naam is Patrick.
  11. Op het menu, selecteer "Add Legacy Hardware." Als u afvraagt zich, betekent "Legacy" hardware die nog steeds in gebruik en heeft geweest voor te wijl; of hardware waarop Windows niet op de hardwarelijst van hun almachtige. Nou, is dat mijn definitie voor het hoe dan ook... Wanneer de wizard wordt ingevoerd, druk op "Volgende".
  12. Op het volgende scherm, selecteer "de hardware installeren die ik handmatig in een lijst Selecteer (Geavanceerd)," zodat het keuzerondje wordt gewijzigd in de selectie. Een keuzerondje is een windows-besturingselement dat eruit als een cirkel met een kleine, blauwe, sferische stip in het midden ziet.
  13. Klik op volgende. De optie "Toon alle apparaten" moet worden onderstreept. Zorg ervoor dat dit en klik op volgende. Klik op de knop "Bladeren". Met behulp van de knop "Bladeren", navigeer naar waar de pocketprog-driver map zich bevindt. Als u de juiste map hebt geselecteerd, ziet u het pocketprog.inf bestand in die map.
  14. Dubbelklik op dit bestand en beginnen met het stuurprogramma te installeren. Deze procedure opnieuw bekijken of Bekijk de video een tweede tijd als de installatie niet lijken te gaan zoals gepland.

Hopelijk uw computer kan nu met succes worden herkend en communiceren met uw MCU!

In de volgende tutorial beginnen we te krijgen in bepaalde programmering. Dit is waar de dingen krijgen lol.

Gerelateerde Artikelen

Begin Microcontrollers deel 7: Herziening van het eerste programma om het knipperen van LED

Begin Microcontrollers deel 7: Herziening van het eerste programma om het knipperen van LED

Het eerste programma, dat een LED ingeschakeld die u hebt geschreven. Ja, dat spectaculair was! Nou, niet echt, maar laten we introduceren een beetje gekte op de LED. We geven het een "bi-polaire" persoonlijkheid doordat het knipperen. Toen we h
Begin Microcontrollers deel 4: Installatie van de programmeeromgeving (WinAVR)

Begin Microcontrollers deel 4: Installatie van de programmeeromgeving (WinAVR)

Welkom bij de volgende stap in onze serie. Wij zullen sommige fundamentele programmeerelementen nu introduceren. Deze tutorial is gewoon over het installeren van uw programmeeromgeving. De programmeeromgeving die we zullen gebruiken heet WinAVR.Om te
Begin Microcontrollers deel 6: Het schrijven van de eerste programma voor zwenking op een LED

Begin Microcontrollers deel 6: Het schrijven van de eerste programma voor zwenking op een LED

Ik weet dat u bent klaar om te schrijven van het eerste programma. Je hebt meegemaakt veel tot nu toe! Terwijl we op het onderwerp, recapituleer de gebeurtenissen. U ging naar buiten en gekocht van de Atmel AVR Microcontroller van uw keuze. TheATMega
Begin Microcontrollers deel 2: Het scheppen van een SPI Interface van de programmeur de microcontroller

Begin Microcontrollers deel 2: Het scheppen van een SPI Interface van de programmeur de microcontroller

Hallo, we hopen dat u genoten deel 1 van begin Microcontrollers. We gaan beginnen te praten over interfaces en hoe u uw microcontroller om te communiceren met een computer te verplaatsen langs in deel 2.Dus, op dit punt, moet u vertrouwd met het conc
Hoe de overdracht van een beeld met behulp van Gel Medium

Hoe de overdracht van een beeld met behulp van Gel Medium

hoe de overdracht van een beeld met behulp van Gel Medium
Hoe de overdracht van een afbeelding met behulp van tape

Hoe de overdracht van een afbeelding met behulp van tape

hoe de overdracht van een afbeelding met behulp van tape
Hoe de overdracht van een foto of een Logo op een mobiele telefoon / Tutorial

Hoe de overdracht van een foto of een Logo op een mobiele telefoon / Tutorial

https://www.YouTube.com/watch?v=5mUzxbdATg4&feature=Youtu.beStap 1: Je moet! Om het te doen moet u een mobiele telefoon, een vel papier van warmte overdracht, een strijkijzer en natuurlijk uw handen en sommige geluk omdat u geen mens wat uw mobiele t
Begin Microcontrollers deel 8: Het toevoegen van een knop aan de Microcontroller en daarmee doen iets

Begin Microcontrollers deel 8: Het toevoegen van een knop aan de Microcontroller en daarmee doen iets

Een zeer eenvoudige en gemakkelijke manier te voorzien van menselijke interactie met de microcontroller is een knop invoegen in het circuit. We communiceren met computers met behulp van de twee belangrijkste invoerapparaten: de muis en het toetsenbor
Begin Microcontrollers deel 5: De programmeur te testen en het opbouwen van het eerste Circuit

Begin Microcontrollers deel 5: De programmeur te testen en het opbouwen van het eerste Circuit

Tot nu toe hebt u de software geïnstalleerd en de interface die voor een eenvoudige aansluiting van de programmeur de microcontroller (MCU zorgt) gebouwd. Voor de volgende stap, zal u een breadboard (degene met getallen zijn erg behulpzaam), een LED
Begin Microcontrollers deel 11: Timers, tellers, en de klok van de Microcontroller

Begin Microcontrollers deel 11: Timers, tellers, en de klok van de Microcontroller

Timers en tellers zijn zo integraal dat ziet u de talrijke voorbeelden hen te betrekken in deze serie. Zoals de naam al zegt, worden timers gebruikt voor de tijd en tellen. Counting en timing kunt u sommige zeer nette dingen zoals controlerende LED b
Begin Microcontrollers deel 12: Inleiding tot de Interrupts

Begin Microcontrollers deel 12: Inleiding tot de Interrupts

In dit deel van de tutorial die we over interrupts praten zullen werken bijvoorbeeld met behulp van de teller. Interrupts verbeteren het gebruik van microcontrollers in een enorme manier. Interrupts maken uw programma's reageren op de hardware van de
Begin Microcontrollers deel 9: De knop en de Software Debouncing methoden

Begin Microcontrollers deel 9: De knop en de Software Debouncing methoden

In dit deel van de tutorial zullen we bespreken knop en software debouncing.Wij willen studeren knop debouncing eerste en in detail, dus we een goed begrip hebben van wat het inhoudt. Knop debouncing is belangrijk en moet niet worden ondergewaardeerd
Bouwen van een programma voor STM32 MCU onder Linux

Bouwen van een programma voor STM32 MCU onder Linux

De STM32Fx en de STM32Lx zijn MCU's gebaseerd op ARM architectuur. Is de beschikbare gcc compiler onder GNU/Linux voor het bouwen van programma's. De gcc-compiler bevat veel instellingen en vlaggen, dus het is niet zo gemakkelijk bouwen middelgrote p
Creëren van een programma in Visual Basic: Browser van het Web

Creëren van een programma in Visual Basic: Browser van het Web

dit Instructable legt het proces van het creëren van een eenvoudige web browser applicatie in VB.NETHet is ontworpen als een vervolg op mijn eerste VB.NET Instructable: maken van uw eerste programma In Visual Basic. Het is aanbevolen dat u gelezen do