Stap 2: Monteer circuit
De circuits van het doelapparaat bal is ontworpen om objecten opsporen (bal) die passeren van het doelgebied en voor het genereren van een 5V trigger puls, die twee aparte timer circuits (2s en 6s lengte activeert). U wilt een object opsporen, 2 IR-sensoren (Sharp) zijn geïnstalleerd, beiden met een IR zender en ontvanger. Beide sensor uitgangen worden meegenomen bij een dubbele input OR-gate, om te verzekeren dat a) ze niet bemoeien met hun signalen en b) in het geval van om het even welke van de sensoren (of beide), een enkele 5V trigger puls (TTL) zal worden gegenereerd. Zowel van de timer-schakelingen worden geactiveerd met de dalende rand van het ingangssignaal. De transistor Q1 (schematisch) zal pull-down de spanning (5V) aan de ingangen van de timers en een dalende rand op het evenement van een gedetecteerde-object maken. De 1ste timer (U2A-schematische) zal een 2s output signaal, dat in de teller en in elke één van de ingangen van de 8 dual input-feeds en gates. De teller zal tellen 1 en activeren van de geselecteerde uitgang. Sinds de output van de teller (eenmaal geactiveerd) blijft op "hoog" tot de volgende pols tellen, iedere uitgang feeds in een dual en poort. Dit draagt het voordeel, dat samen met de pols van de timing van 2s, de output van de geactiveerde en poort alleen hoog voor max zullen. 2S. Indien de teller-uitgangen rechtstreeks in de MP3-module voeden zou, zou de module liedjes spelen in een constante lus. Aangezien de MP3 module slechts 7 ingangen voor hardware controle heeft, 2 van de teller-uitgangen (3 & 7 in dit geval) worden meegenomen bij een dubbele input OR-gate (dezelfde IC gebruikt voor de sensoren) en van daaruit naar de MP3-module. De 2de timer bevat een grotere weerstand, waardoor de lengte van het gegenereerde signaal naar ongeveer 6s. Dit signaal activeert een SPST Relais, welke draait op de IKEA diode strips als onderdeel van de visuele feedback van het systeem.
Zie schema voor meer informatie.