Stap 9: conclusie
Voor degenen onder u die-hards die het dit ver, gefeliciteerd!
Ik realiseer me dat het is vrij moeilijk ploeteren als u aan het doen zijn meer lezen en opzoeken dan je bedrading en experimenteren maar ik hoop dat u de volgende belangrijke dingen hebt geleerd:
- De werking van programma-geheugen
- De werking van SRAM
- Opzoeken van registers
- Hoe opzoeken van instructies en weten wat ze doen
- Het implementeren van interrupts
- Hoe de CP wordt de code uitgevoerd, hoe de SREG werkt, en wat er gebeurt tijdens interrupts
- Hoe te doen loops en sprongen en stuiteren rond in de code
- Hoe belangrijk het is om te lezen het gegevensblad!
- Hoe als je eenmaal hoe het weet te doen dit alles voor de Atmega328p microcontroller het zal zijn een wandeling van de relatieve taart om te leren van elke nieuwe domeincontrollers dat u in geinteresseerd bent.
- Hoe te veranderen van de CPU-tijd in real-time en gebruiken in vertraging routines.
Nu we hebben een heleboel theorie uit de weg zijn we kunnen schrijven van betere code en controle meer ingewikkelde dingen. Dus de volgende tutorial we zullen enkel dat te doen. We bouwen een ingewikkelder, meer interessant, circuit en besturing van het in leuke manieren.
Oefening 7: "Breken" van de code op verschillende manieren en zien wat er gebeurt! Wetenschappelijke nieuwsgierigheid baby! Iemand anders kan de afwas juiste?
Oefening 8: monteren met behulp van de code de "-l" optie om een lijstbestand te genereren. Dwz "avra -l blink.lst blink.asm" en neem een kijkje op de lijstbestand.
Extra krediet: de un-commentaar code die gaf ik aan het begin en de becommentarieerde code die we later bespreken verschillen! Er is een regel code die is anders. Vind je het? Waarom maakt niet dat verschil uit?
Hoop dat je plezier gehad! Zien ya volgende keer...