Stap 22: De printer kalibreren
Voor deze stap zal u het volgende nodig:
- Een set van Allen sleutels
- Gewoon kopie papier
- Pen (geen potlood, aangezien het een grafiet verontreiniging zal verlaten)
- Liniaal
- Schaar of scalpel
- Handschoenen
- Zonnebril
- Waterpas of gradenboog.
Het instellen van de printer X, Y resolutie.
Nu is het tijd om na te denken over uw afdrukken eisen. U moet beslissen of u wilt meestal kleine objecten afdrukken of het gebruik van de maximale afdrukgebied van de printer en het afdrukken van zeer grote dingen. Als uw interesses in sieraden of kleine schaal modelbouw liggen raden wij een x, y-resolutie van 50 micron of minder.
Als u afdrukken van grotere modellen wilt, bijvoorbeeld onderdelen voor uw RC vliegtuig, vazen en speelgoed raden wij u de x, y resolutie tot ongeveer 80 micron. Als u alleen afdrukken grote van plan bent u voor de maximale 100 micron x, y resolutie instellen kunt. Hoe groter uw resolutie (100microns) hoe groter uw afdrukbereik zal worden. U kan ook rekening dat met een grotere afdrukbereik duurt het langer om te genezen van een laag wat resulteert in meer afdruktijden instellen.
Ik wil graag een nota van voorzichtigheid hier: Hoewel we geprobeerd heel hard om de release krachten dit zijn nog steeds zeer belangrijk. In principe alles wat die u afdrukt gedraagt zich als een zuignap op het oppervlak van uw vrijlating laag. Als uw object groter is, zal de kracht om het trekken vanuit het bekken van build venster ook groter. Hoe groot deze kracht ook afhankelijk van de vorm van het object, de grootste kracht is gegenereerd door een holle cirkel, dit is eigenlijk waarom het u met uw TomTom-navigatiesysteem u te koppelen aan uw autoruit zuignappen zijn ook circulaire. Vrijgeven met veel kracht kan leiden tot lage viscositeit harsen te spatten!
Gelieve te beginnen met afdrukken klein dus krijg je een goed gevoel voor uw machine.
De x, y resolutie wordt bepaald door de afstand tussen de lens en het venster te bouwen. Hoe dichter u alstublieft uw venster bouwen aan de lens, hoe kleiner de afbeelding zal worden, dus hoe hoger de resolutie zal zijn.
Dit betekent dat de maximale x, y-grootte is niet echt bepaald door de grootte van het platform van de build als met andere 3D druktechnieken. Het wordt bepaald door de grootte van het geprojecteerde beeld.
De projector (Beamer) projecten een beeld dat is opgebouwd uit pixels. Dit is een vast aantal pixels, 1920 in de x-richting en 1200 pixels in de y-richting. Controleren hoe uw Vensters samen met de hardware van de computer herkent de Beamer. Op sommige computers het alleen herkent de Beamer als 1920x1080p in de meeste u moet get 1.920 x 1.200 gevallen zodat uw maximale bouwen gebied zal worden 192x120mm op 100microns x, y
Nu hoe om erachter te komen uw resolutie? Eenvoudig:
Dat is de grootte van de afbeelding gedeeld door het aantal pixels. Dus als je een beeld van 192mm in de x-richting en 108mm in de y-richting uw pixelgrootte project is 100microns of 0.1 mm x, y.
Als 192mm / 1920pix = 0,1 mm (100microns)
Uw Beamer verbinden met windows en controleert u of de resolutie van de Beamer. Nu denk aan uw ideale resolutie en knip een rechthoek wit kopie papier op de juiste grootte.
Eerste voorbeeld
Bijvoorbeeld ik wil afdrukken op 80 micron (goede oppervlakte-afwerking voor grotere functionele onderdelen), mijn computer herkent de Beamer als 1.920 x 1.200 (ik heb een zeer recente PC).
Ik moet een rechthoek oftewel 153,6 mm (x) lang en 96mm breed (y) uitgesneden.
1920pix (x) * 0,08 mm = 153,6 mm (x)
1200pix (y) * 0,08 mm = 96.0 mm (y)
Tweede voorbeeld
Ik wil afdrukken op 50microns want ik in sieraden of fijne mechanische onderdelen ben.
Mijn PC herkent de Beamer te hebben van 1920 x 1200 pix (x, y)
Ik zal moeten uitknippen een rechthoek van ongeveer 96x60mm.
1920pix (x) * 0,05 mm = 96.0 mm (x)
1200pix (y) * 0,05 mm = 60,0 mm (y)
Jij niet. hebben te snijden uit dit stuk papier met een nauwkeurigheid van 0.01 mm, zelfs als u zou uit 5 mm dit zal geen invloed op uw definitieve nauwkeurigheid. Zullen wij een afdruk van de kalibratie om te kalibreren echt de printer, dit is gewoon uw globale ruwe instellen.
Draag handschoenen, ter voorkoming van de overdracht van lichaam vet voor het bekken en andere gevoelige componenten.
Draag een zonnebril om te voorkomen dat rechtstreeks in de Beamer te staren.
Voordat u begint de build platform omhoog en uit de weg, zorg ervoor dat de build platform is zelf kan vrij draaien op de bal joint en vrij omhoog en omlaag schuiven in de houder.
Controleer of dat de printer is geplaatst op een vlakke ondergrond.
Plaats uw papieren gids (de rechthoek die u gewoon uitknippen) in je bekken, dit is ook waarom we normaal papier gebruiken want papier relatief zacht is de kans uw coating krabben is kleiner. Papier is echter moeilijker dan uw Teflon coating, zodat het papier niet wrijven op de coating met een willekeurige hoeveelheid kracht.
Inschakelen van de Beamer en focus van de Beamer op het stuk papier in het bekken.
Als de afbeelding groter dan uw stuk papier is, los van de twee takken die uw bekken platform op zijn plaats te houden en uw bekken platform een beetje dichter naar de Beamer. Als uw verwachte afdrukbereik te klein is, verhogen de Beamer platform uit de buurt van de projector. Uw Beamer heroriënteren op de papieren handleiding en controleer of de grootte van de afbeelding.
Ook in deze stap behoeft er niet overeenkomen met de grootte van de afbeelding op het papier gids 100% perfect.
De printer uitlijnen
Het niveau van het platform van de bekken met uw waterpas. U kunt afhankelijk van uw toepassing een nauwkeuriger waterpas kunt instellen van uw machine. De eenvoudigste manier om het niveau van uw bekken is op te lossen een van de takken op strakke en los van de andere. Nu de losse arm omhoog of omlaag om niveau uw bekken. Als u echt vies wilt zowat uw herverdeling kunt u shims tussen de voorkant of achterkant van de plaat van het bekken en de armen plaatsen naar niveau in de y-richting.
Zodra u tevreden met de instelling van het bekken mount-platform is het tijd bent om de positie van de z-as instellen.
Breng langzaam het platform bouwen naar beneden totdat het is ongeveer 5mm van de minimale positie op de z-as.
Gebruik uw papieren gids als een spacer tussen het bouwen-venster en het platform te bouwen. Terwijl het doen van deze zorg ervoor dat is uw z-as correct gepositioneerd dus het bouwen platform netjes in het bekken verlaagt. U kunt de z-as zorgvuldig verplaatsen naar links of rechts over de horizontale balk. Als uw z-as bereikt moet zijn ondergrens voordat de build platform maakt contact met het bekken u de horizontale balk naar beneden verplaatsen. Zorg ervoor dat u uw horizontale laag genoeg zo monteren dat uw build platform kan ongeveer 5mm Schuif omhoog aan de houder geteld vanuit de laagste positie.
Zodra uw build platform juist gepositioneerd in het bekken kan u draai de schroeven op de hoeken die uw z-as verbinding te met de horizontale balk maken.
Nu kunnen we het niveau van de z-as.
Start door herverdeling van de z-as rond de y-as (links rechts kantelen). Los één kant van uw horizontale balk. Ene kant moet los genoeg te vrij bewegen, de andere kant moet ervoor zorgen alle blijft op zijn plaats.
De losse kant omhoog of omlaag om het niveau van de z-as de y-as bewegen.
Zodra u tevreden met uw herverdeling bent draai het losse einde ver genoeg zodat de straal niet op en neer kan bewegen maar los genoeg om sommige roterende novae net op de schroef die de hoek met de verticale uitbreidingskaart verbindt. Doe dit voor beide schroeven die de horizontale balk verbinden met de verticale stootborden. Nu het niveau van de z-as rond de x-as (kantelen van achteren naar voren). Zodra u tevreden met uw herverdeling bent Draai alle schroeven aan het frame en controleer uw herverdeling.