Atmel opstarten 2: Microcontroller-schakelingen en zekeringen (3 / 6 stap)

Stap 3: Open een nieuwe oplossing en start van de programmeur


Figuur 6: In ' bestanden > Nieuw Project' Selecteer GCC C++ Executable-Project. Figuur 7: In ' Project > Atmel levenslijn eigenschappen de programmeur en de ISP-klok instellen. Figuur 8: In ' Tools > Device programmeren ' instellen van de programmeur, lees de handtekening van het apparaat en de ISP-klok instellen.

Hoewel we zullen niet het schrijven van code voor dit Instructable, hoeven we te maken van de korte vermelding van de talen aangezien wij zal openen een codering [13] die gebruikt zullen worden in de komende paar Instructables die codering beginnen. Een aantal talen kan worden gebruikt met de Atmel MCU's, hoewel een geschikte compiler zal moeten de Engels-achtige tekst vertalen naar de hex/machine-code die wordt gebruikt door de MCU. Als een notitie, vele moderne hoog niveau talen voor Windows-systemen compileren naar Common Intermediate Language CIL en opslaan in deze indeling als onderdeel van een manifest. De LSC compileert naar machine-code tijdens runtime [14]. We gebruiken C of C++ de Atmel Studio boordevol hoewel BASCOM [15], die een vorm van BASIC is, een sterke concurrent voor de easy-to-use vertegenwoordigt. De Atmel Studio 6 (AS6) biedt een mogelijkheid om te kiezen tussen C of C++. We gebruiken C++ vanwege zijn gelijkenis tot C en een verbeterde functieset. Als een noot is de AS6 Integrated Development Environment (IDE) in wezen hetzelfde als voor Microsoft Visual Studio (VS) in termen van lay-out. De twee IDEs (VS en AS) verwijzen naar de groep van bestanden die zijn gekoppeld aan het programma als de 'oplossing' en deze groep omvat het tekstbestand C of C++. De eerste schakel in de verwijzing [7] biedt een goede introductie tot AS maar gebruikt een verschillende programmeur dan degene die hier gebruikt.

  1. Sluit de programmer aan op de USB-poort.

  2. Start Atmel Studio 6 (AS6)

  3. Open een nieuwe oplossing (dat wil zeggen, project) door te klikken op het menu bestanden volgnummer > Nieuw Project.

  4. Voltooien van het dialoogvenster dat als volgt verschijnt

    Selecteer de taal als C-Executable of C ++ uitvoerbaar. We gebruiken C++, zoals aangegeven in figuur 6.

    Typ in het veld 'naam' 'Atmel levenslijn'. AS6 zal automatisch voltooien 'De naam van de oplossing'.

    Vink het vakje naast 'Maken directeur voor oplossing'.

  5. Het dialoogvenster apparaat selecteren verschijnt. Selecteer 'ATTiny 2313A'. Klik op OK.

  6. Op de menu-strip aan de bovenkant van AS6 venster, Selecteer Project > Eigenschappen van de levenslijn van Atmel.

    Aan de linkerzijde van het dialoogvenster, selecteer de toestel-tab en controleer of apparaat = ATTiny2313A.

    Aan de linkerzijde van het dialoogvenster, selecteer het tabblad Tool en selecteer uw programmeur (Atmel-ICE of AVRISP MKII etc.) in drop-down box zoals aangegeven in figuur 7. De klok van de ISP van 125 kHz werkt-deze waarde moet overeenkomen met de vervaldatum is ingesteld in Tools (punt 8) en minder dat ¼ van de kloksnelheid van de MCU worden geprogrammeerd moet worden. In ons geval de MCU zal werken op 8 MHz. Klik het menu-item bestand > alle opslaan.

  7. Sluit de 9V-batterij om het circuit en de programmeur verbinden met het bestuur via de adapterkabel eerder gebouwd.

  • Op de menu-strip aan de bovenkant van het AS6-venster, selecteert u Tools > Device programmeren. In het resulterende dialoogvenster weergegeven in figuur 8, moet de gereedschapskist Toon uw programmeur (Atmel-ICE of AVRISP MKII etc.), dat het apparaat moet ATTiny2313A, en het acroniem dat ISP moet in het vak 3 rd . Klik op toepassen. Op dit punt, laat AS6 upgrade van de flitser op de programmeur desgevraagd. Terug te verwijzen naar Startup #1 stap 4 als de programmeur het hardware-update niet correct geïnstalleerd. Lees de Target volt – moet het binnen een paar procent van 5V. De ISP-klok ingesteld op 125 kHz tot overeenkomen met de in punt 6 hierboven. Verschillende OKs verschijnt op de lagere linkerkant van het dialoogvenster.

  • Sla de volledige oplossing. Opmerking: De volledige oplossing gered kunnen worden door te klikken op het pictogram met meerdere schijven in de werkbalk of anders gebruik maken van bestand > alle opslaan.

  • BELANGRIJKE nota: Zorg ervoor dat de klok van de ISP in het dialoogvenster Eigenschappen (punt 6) overeenkomt met die in de Tools sectie (punt 8) bij het openen van een bestaande oplossing in Atmel Studio (nadat het circuit en de programmeur zijn aangesloten).

  • Ga niet verder als iets niet goed werkte – check problemen op het internet. Als alles ok lijkt dan het AS6-dialoogvenster niet voor Tools afgesloten > Device programmeren. Koppel de accu niet.

    Gerelateerde Artikelen

    Atmel opstarten 5: Levenslijn

    Atmel opstarten 5: Levenslijn

    M. A. Parker c2015De levenslijn is een eenvoudige schakeling op basis van de Atmel ATTiny2313A microcontroller eenheid (MCU) die functioneert als een plaatsvervanger klokbron voor een doel MCU uitgevallen gesmolten door klok ten onrechte instellen ze
    Atmel opstarten 4: BLINKIE twee-Switches, Pull-Up weerstanden en bits Ops

    Atmel opstarten 4: BLINKIE twee-Switches, Pull-Up weerstanden en bits Ops

    Figuur 1: Voorbeeld schakelopties waarmee kunnen de MCU pull-up resisters, Front: foto-weerstand, foto-transistor, drukknop; Achterzijde: voorbeeld van de cijfertoetsen.M. A. Parker c2015Blinky twee toont aan hoe de MCU gemakkelijk kan lezen van de s
    Atmel opstarten 1: Atmel Studio en programmeur

    Atmel opstarten 1: Atmel Studio en programmeur

    M. A. Parker c2015Installeren Atmel Studio (AS) en een programmeur belichamen de eerste stappen [0] op het pad aan het gebruik van een afzonderlijke eenheid voor Atmel AVR Microcontroller MCU [1] in tegenstelling tot de MCU-on-a-board zoals Arduino [
    Atmel opstarten 3: Binky een-poort, PIN, DDR en LED

    Atmel opstarten 3: Binky een-poort, PIN, DDR en LED

    M. A. Parker c2015Blinky, de knipperende LED, laat zien hoe met de taal C/C++ in Atmel Studio (AS) om te controleren de Atmel MCU poorten voor input en output (dat wil zeggen, IO) en het 'geheim' leven van de Atmel poort, PIN en DDR registers blijkt.
    Begin Microcontrollers deel 2: Het scheppen van een SPI Interface van de programmeur de microcontroller

    Begin Microcontrollers deel 2: Het scheppen van een SPI Interface van de programmeur de microcontroller

    Hallo, we hopen dat u genoten deel 1 van begin Microcontrollers. We gaan beginnen te praten over interfaces en hoe u uw microcontroller om te communiceren met een computer te verplaatsen langs in deel 2.Dus, op dit punt, moet u vertrouwd met het conc
    AC huidige meting met behulp van verschil versterker en Microcontroller

    AC huidige meting met behulp van verschil versterker en Microcontroller

    In dit project heb ik uitgelegd hoe meet AC huidige met behulp van verschil versterker en pic microcontroller. Er zijn vele methoden beschikbaar op internet voor meting van de AC huidige, maar er bestaat geen methode waarmee verschil versterker en ee
    Arduino Yun - zonnepaneel monitoringsysteem

    Arduino Yun - zonnepaneel monitoringsysteem

    Eerst en vooral, gelieve kale met mij. Dit is mijn eerste Instructable.In juni 2015 kregen we onze 1kW zonnepaneel systeem geïnstalleerd. Het is een op-raster-systeem, zodat de bovenmatige energie is terug in het openbare netwerk te sturen. We begonn
    Atmega32 met Arduino IDE

    Atmega32 met Arduino IDE

    Na verloop van tijd heb ik alle soorten Atmel microcontrollers gebruikt in verschillende projecten.Een van de meest geschikte was ATmega32. Ik heb een kleine collectie van ontwikkelborden voor Atmega32/16, sommige gekocht als-is, sommige gemaakt op k
    Omzetten van een geredde speelgoed in een MIDI-controller

    Omzetten van een geredde speelgoed in een MIDI-controller

    In dit Instructable, zal ik u door het proces van het omzetten van een geredde lawaai maken Kinder speelgoed in een eigenlijk nuttig muziekinstrument met behulp van MIDI lopen! Neem een moment om gewoon blik op de titels van de stappen in dit Instruc
    Een optische muis uit elkaar te halen

    Een optische muis uit elkaar te halen

    Dr. Destruct-o duurt uit elkaar een paar Microsoft Explorer optische "IntelleMice", om te zien of er een nuttige goodies binnen.Stap 1: We hebben hier een paar samen nog-muizen Lijken met enige regelmaat in de E-afval bakken op het werk verschij
    Microcontrollers deel 1 te beginnen

    Microcontrollers deel 1 te beginnen

    Dit is de eerste in een lange lijn van tutorials gericht een beginnershandleiding en tutorial gebaseerd rond de Atmel AVR Atmega32 microcontroller te geven. Ik zal tonen u, door middel van voorbeelden en projecten, hoe te programmeren en bieden funct
    Logica sonde Kit

    Logica sonde Kit

    de volgende instructies zal u toelaten om een praktische test tool voor probleemoplossing en het analyseren van digitale en microcontroller-schakelingen bouwen. De volledige vergadering en instructiehandleiding kan worden gedownload van de de volgend
    "Het brein" een externe harde schijf en lichte sculpture

    "Het brein" een externe harde schijf en lichte sculpture

    Een tijdje terug werd ik gevraagd om een vloer-staand, geanimeerde hersenen, externe harde schijf te maken. Het 'light up' moest wanneer de harde schijf is geopend en 'mooi'.Wanneer nutteloos, heeft het een rode, kloppend 'pulse'. Als de harde schijf
    FanBus digitale Fan en LED-Interface voor PC

    FanBus digitale Fan en LED-Interface voor PC

    vorig jaar ik heb een blauwe LED-fan met RGB-LED's ter verbetering van het uiterlijk van mijn server geval gewijzigd.  Afgelopen zomer ik bouwde een gaming computer en sinds ik het oplichten wilde met meerdere gecontroleerd licht en fans.  Ik heb ein