Stap 5: Een nota over de graphics
De eerste foto is een foto genomen van de grammofoon afbeelding gebruikt als titel-pagina op het TFT-scherm.
Deze afbeelding werd getrokken op het TFT-scherm met behulp van Adafruit van TFT grafische bibliotheek; het bestaat uit een aantal lijnen die zijn getekend met de tft.drawLine functie.
De oorspronkelijke grammofoon tekening werd getekend in Inkscape. (In feite gemaakt voor een eerdere Instructable: Arduino Toon muziek - kunt u de oorspronkelijke full colour er.) Om te zetten voor het TFT-scherm was het verwerkt door Inkscape in rechte lijnsegmenten, en vervolgens die rechte lijnsegmenten werden gehaald uit de resulterende SVG-bestand door een Ruby programma geschreven door Andrew, onze code-expert.
De tweede foto is een screenshot van het header-bestand die Arduino gebruikt om deze afbeelding te maken.
De originele muzikale symbolen werden uit Inkscape geëxporteerd als PNG-bestanden van de gewenste grootte, geëxporteerd naar PBM met behulp van GIMP, vervolgens post verwerkt door een Ruby programma (Bedankt, Andrew) worden geronseld om, code die kan worden gebruikt voor een headerbestand. Maar hier is een alternatieve methode die je kon gebruiken: Adafruit heeft een java utility genaamd Img2Code dat afbeeldingen worden geconverteerd naar een matrix van bytes bevat die kan worden gebruikt als een bitmap door de Adafruit-GFX-bibliotheek
https://github.com/adafruit/Adafruit-GFX-Library
U wilt besparen SRAM geheugen, worden de grafische gegevens in progmem geladen.
De derde afbeelding is een screenshot van het header-bestand gebruikt voor deze muziek symbolen. Headerbestanden worden opgeslagen in tabbladen in de Arduino IDE. De volledige bestanden zijn opgenomen in de 'download' stap hieronder.
De laatste foto is een momentopname van bogen op het scherm getekend.