Stap 3: EML - muzieknotatie voor Arduino
De gebruikte muzieknotatie is EML (wat staat voor gemakkelijk muzieknotatie). Het werd ontwikkeld om muzikale noot vermelding voor Arduino wijsjes.
U kunt schrijven van uw eigen samenstelling in EML en sla het op in het bestand van de melodie MELODY_FILE.h. Vervang eenvoudig notities in MELODY_FILE.h met de noten van je compositie. Dan spelen de melodie op de Arduino.
Voorbeeld van de EML: 4 C# 4.
Dit betekent 4e octave C#, de duur van de kwartnoot, de gestippelde (duur van 1 1/2).
Voorbeeld: 3 c 32
Dit betekent 3e octave C 32e Opmerking duur.
Voorbeeld: r2
Dit betekent een rest van half note duur.
Voorbeeld: 5d-4
Dit betekent een 5de octaaf D plat, kwartnoot duur.
- U zult merken uit de eerste twee voorbeelden dat het is niet nodig om een initiaal voor notes - hoofdletters of kleine letters aanvaardbaar is.
- U moet de octaaf en Opmerking duur opgeeft alleen wanneer het is veranderd van de vorige notitie of rest. Deze string van merkt 4C 2 4 d 4 4E4 is gelijk aan 4 c 2 d4 e. (en de laatste gebruikt minder onze Arduino RAM.)
- Wanneer u een reeks van nota's voor Arduino om te spelen, vergeet niet om het einde van elke regel met een spatie vóór het aanhalingsteken invoeren eindigt dat elke regel. Anders moet u wellicht moeite die lijn in het geheugen worden geladen.
- Er zijn opties voor het opslaan van uw bestanden van de melodie. Hier hebben we de melodie bestand geplaatst in een headerbestand en opgenomen in de belangrijkste schets. U kan ook melodie bestanden opslaan in een afzonderlijk bestand mappen. (Zie commentaar in schets waarin wordt uitgelegd hoe dit te doen.)
- Overeenkomsten tussen EML en muziek macrotaal zijn toevallig, met dit één uitzondering: MML de notatie voor slijpsel ('#' of '+') en flats ('-') heeft goedgekeurd voor EML. (Meer info over muziek Markup Language op