Stap 4: BMP bestand formaat en grafische overlay
De gemeenschappelijke BMP-indeling is het opslaan van de afbeelding in raster mode vanaf de onderkant naar boven, maar de graphics en plot windowing verwacht een afbeelding te getekende boven zitten. Afbeelding bestand verwijzingen als u wilt tekenen van boven naar beneden te manipuleren vertraagt waardoor aanzienlijk, dus de tekening routine en bibliotheek maakt gebruik van de hardware TFT SGRAM rotatie functie, dit betekent dat we kunnen snel trekken van beneden naar boven. Na het uitzetten van is het beeld dat het display is teruggekeerd naar het normale linksboven 0,0 oriëntatie.
Als u liever visueel tekenen van boven naar beneden dan flip de bovenkant van de afbeelding om te bodem alvorens het op de SD-kaart en de "Top-Down" TD_BMP vlag gebruiken in de functie in plaats van de vlag van de Bottom-Up BU_BMP . Dit gebeurd in medeleven met de mogelijkheden van de UNO door te offeren een netter (maar groter en trager) software-implementatie en de stijl voor een aanzienlijke prestaties voordeel! De te betalen prijs is een paar muisklikken bij de voorbereiding van de afbeelding (alleen spiegelen verticaal alvorens op te slaan in verf).
De weergegeven foto's zijn mooi en helder met levendige kleuren, zodat de het schermschoten gemaakt met mijn webcam niet volledig het recht. De ruwe bitmapafbeeldingen zijn meer representatief voor wat u op het display ziet.
GFX standaardfuncties (lijntekening, tekst, etc.) kunnen worden gebruikt en die op de getekende afbeeldingen worden bedekt. Als een triviaal voorbeeld de Terminator ogen bestaan te gloeien meer helder rood in de ILI9341_tftbmp demo schets door heldere rode cirkels op de juiste plaats. Opnieuw kan verf worden gebruikt om te helpen met het uitwerken van de coördinaten wanneer u uitzet over beelden.