Stap 3: Het toevoegen van afbeeldingen
Als u uw eigen zorg afbeeldingen ervoor dat ze zijn 24-bits kleur BMP-bestanden en ze hebben een breedte en hoogte die verenigbaar is met de display. In Windows die de vrije software van de verf kan worden gebruikt voor bijsnijden, formaat wijzigen, flip en afbeeldingen in 24-bits BMP-indeling worden opgeslagen. Er is weinig controleren op fouten in de code, zodat afbeeldingen kunnen worden beschadigd door tekening uit de schermrand en kunnen niet krijgen getrokken helemaal als het bestand niet worden gevonden of formaat verkeerd etc is, maar de Arduino moet blijven gaan en ik heb het nog niet gehad een crash. Ik heb verwijderd alle debugging print verklaringen om de codegrootte te verkleinen, maar Serial is opgeroepen in Setup.
Verf kan ook worden gebruikt om de Kies kleuren uit afbeeldingen om te zien de 24-bits RGB-waarde, deze kunnen worden omgezet met behulp van een rekenmachine of een bibliotheekfunctie naar de indeling van de 16-bits 565 gebruikt voor de weergave.
RAW-afbeeldingsbestanden worden sneller te vestigen en kan worden gecreëerd rechtstreeks van het BMP-bestand met behulp van een hulpprogramma genaamd "ImageConverter565.exe", dit komt met de UTFT bibliotheek en is in de map van de hulpprogramma's van de bibliotheek. Gebruik de optie ".raw", laden van een bestand en sla het. Het bestand zal worden ~2/3 de grootte. De pixel bestellen betekent hij(zij) boven naar beneden ook, deze convertor van het beeld is een geweldige weinig nut dat bespaart me schrijven van een schets voor de UNO te streven naar BMP-bestanden (ik zou dat toch doen!).
Ja, ik moest een afbeelding van een kat, ten minste het is een "goede" ;-) en een muis.