Stap 2: zoemer
Ik zal proberen mijn best om uit te leggen van de geluiden die we wilden:
Spel starten: bep bep bep bep beeeeeeep, één voor elke seconde vijf seconden als een telling in.
Vijandelijke hit: beeep, houden van het eenvoudig iets welk says "mooi, keep going"
Vriend hit: bep BOOP, het zegt "Oh oh"
End game: BOooop, eenvoudige echt alleen maar sluit het
Uiteraard deze geluiden echt allemaal voor ons ontwerp worden gemaakt, er is niets houdt je uitbreiden hierover en de invoering van sommige aangepaste muziek. We wilde om te zetten in een kleine dodenmars maar geen van ons zijn veel goed met het assembleren van notities naar muziek. Dus dat is aan u allen.
Een zeer eenvoudige elektronische schakeling, sluit een zoemer op een pin en de bodem. Het circuit werkt middels een blokgolf van een opgegeven frequentie naar de zoemer. Verschillende frequenties geven verschillende standplaatsen. De duur van de pols kan ook worden opgegeven in de code.
Ik heb niet veel in de weg van informatie over de exacte zoemer die we gebruiken. De zoemer is ontleend aan de OOMLOUT ARDX starterskit. Het is ongeveer 15mm in diameter. Niet de meest krachtige, maar het doet het werk.
De code voor deze sectie maakt gebruik van de functie tone(). De functie beschreven is Toon (pin, frequentie, duur). De zoemer-functie wordt aangeroepen telkens wanneer een geluid nodig is. De code is opgebouwd met een schakelaar. Dit is een waarde die door de aanroepende functie en voert een actie op basis van de waarde. Een vier gevallen er een voor elk geluid.