Stap 5: Over de Pololu schakelen...
De Pololu switch heeft verschillende terminals en niet alle van hen zijn hier gebruikt.
Vin en grond is waar de batterij is aangesloten
Vout en grond zijn aangesloten op de Vin en de grond van de Arduino.
SLUIT GEEN MACHT UIT POLOLU SWITCH NAAR 5V POORT OP ARDUINO ZAL U HET BORD TOAST. De poort van de Vin op de Arduino passeert de binnenkomende macht de macht regulator zodat het bord alleen 5V heeft. De Vout van de Pololu verbinden met het chassisnummer van de Arduino.
De reed switch rietschakelaar die lager is dan het toetsenbord op de achterkant verbindt + v van de batterij voor de "aan" terminal van de Pololu schakelaar.
Pin 12 op de Arduino is aangesloten op de "off"-terminal op de Pololu switch. Wanneer de schets wordt uitgevoerd van een timer en beslist is het tijd om af te sluiten de Arduino het digitalWrites pin 12 HIGH en dit blijkt uit de Pololu schakelaar. Zodra de bevoegdheden van de Arduino beneden pin 12 druppels terug naar nul en de schakeloptie/Pololu kunnen worden gereactiveerd met de magneet.
Bedradingsschema in latere dia's te volgen.
(* binnen programma truc)
Ik weet je denken, "als de Arduino sluit uitgeschakeld dan niet het starten weer vanaf het begin van haar programma? Hoe krijg je het te herinneren waar het was en niet moeten het eerdere aanwijzingen telkens wanneer de ring van de macht wordt gebruikt?"
Uitstekende vraag sprinkhaan. Dit is vooruit springen wat maar hier is een voorproefje van de geheimen van Arduino Kung Fu.
Ik gebruik een EEPROM.write te slaan van een nummer aan de onboard EEPROM vóór sluiting. De EEPROM is een gedeelte van het geheugen dat wordt niet beïnvloed als de macht verloren aan de Raad van bestuur. Elke Arduino heeft een. Wanneer bestuur opnieuw opgestart met het gebruik van de ring van de macht, het eerste deel van het opstarten is om te lezen het EEPROM-nummer weer te vertellen de schets waar deze was gebleven. De schets slaat vooruit naar die plek. Gemakkelijk squeezy. Meer over deze wanneer komen we bij de schets.