Stap 6: Programmeren: Basisbediening
Echt, de basic-code voortbouwen op is gewoon dit:
---Start Code
#include < Servo.h > //Loads opdrachten voor het maken van de Servo-objecten die PWM-signalen genereren
Servo leftDrive; maken van servo-object om te bepalen van een servo
Servo rightDrive; een ander servo-object voor de linkerzijde
VOID Setup
{
leftDrive.attach(11); de servo op pin 9 hecht aan de servo-object
rightDrive.attach(10); de servo op pin 9 hecht aan de servo-object
}
void loop
{
Hier zetten opdrachten die de servo's rijden
de opdrachten gebruiken
rightDrive.write (een getal 0-180);
leftDrive.write (om het even welk nummer 0 tot 180);
instellen van de servo's draaien van 0 is volledig unidirectionele, 180 vol anderzijds, 90 moeten in de buurt van stop
welke manier vooruit is hangt af van uw servo 's
}
//end code -------------------------------------
Dus dat je een idee hoe eenvoudig geeft kan dit zijn.
Hier is een voorbeeld van de basic-code voor het gewoon aan het rijden rond in een vierkant. Merk op dat de video was met de vertragingen ingesteld op 600, wat in een driehoek, 450 resulteerde geeft u meer van een vierkant. (code begint na deze regel):
//------------------------------------------------------------------------------------------
#include < Servo.h > //Loads opdrachten voor het maken van de Servo-objecten die PWM-signalen genereren
Servo leftDrive; maken van servo-object om te bepalen van een servo
Servo rightDrive; een ander servo-object voor de linkerzijde
int pos = 0; variabele op te slaan van de servo positie
VOID Setup
{
leftDrive.attach(11); de servo op pin 9 hecht aan de servo-object
rightDrive.attach(10); de servo op pin 9 hecht aan de servo-object
}
void loop
{
in het volgende voorbeeld de routine, rijdt in een vierkant
turnRight();
driveForward();
turnRight();
driveForward();
turnRight();
driveForward();
turnRight();
driveForward();
}
de volgende functies zijn voorbeelden, u kan gemakkelijk maken de robot
verplaatsen op gebogen paden of met verschillende snelheden door het veranderen van deze nummers
0 is volledig voorwaarts, 90 is stop en 180 is volledig omgekeerde. Voorkomend geval de
tegenovergestelde voor uw build
bochten rechts ongeveer 90 graden
VOID turnRight()
{
leftDrive.write(0);
rightDrive.write(180);
delay(450);
}
draait links ongeveer 90 graden
VOID turnLeft()
{
leftDrive.write(180);
rightDrive.write(0);
delay(450);
}
schijven rechte gedurende 1 seconde
VOID driveForward()
{
leftDrive.write(180);
rightDrive.write(180);
delay(1000);
}
schijven rechte achteruit gedurende 1 seconde
VOID driveBackward()
{
leftDrive.write(0);
rightDrive.write(0);
delay(1000);
}
//end code---------------------------------------------
Dus, het punt van dit is een platform. Maken van een robot gewoon rijden over leuk kan zijn, maar het leukste is altijd het maken van uw eigen dingen. Aangezien dit een arduino is er in het volgende voorbeeldcode toe te voegen van alle soorten besturingselementen, apparaten en sensoren voor het aanpassen van uw bot.