Arduino gebaseerd Piano (3 / 4 stap)

Stap 3: programmeren

Nadat u hebt uw circuit aangesloten, is het tijd om het uploaden van de code naar de Arduino, de code bevat het "pitches.h" Library, dus zorg ervoor dat u de bibliotheek binnen dezelfde map als de map van de code E-Piano.

De code maakt voornamelijk gebruik van de methode ClickButton() om te bepalen welke knop is ingedrukt om te spelen van een bepaalde frequentie. De frequenties van Do Re Mi Fa Sol La Si zijn toegewezen in de matrix melody1 []. Ze zijn niet 100% nauwkeurig, dus u ze houden kalibreren kunt totdat u een beter resultaat te krijgen. Als u wilt een beter gekalibreerd muzieknoten delen, kunt u uw melody1 array boeken in de commentaren hieronder sectie.

De Toon-methode wordt gebruikt voor het verzenden van de PWM naar de luidspreker, zij loopt twee parameters, de pin van de spreker en de toonhoogte. U kunt de noTone(Speaker Pin #) geen notities afspelen beëindigen.

De volgende code uploaden naar de Arduino te gebruiken uw E-Piano. Zorg ervoor dat u de "pitches.h"-library downloaden en bewaar deze in dezelfde map als uw code.

 /* Developed in Fablab DHAHRAN - Mado * www.fablabdhahran.org * * Special thanks to PrinceTronics for their SuperMarioBros Theme melody * http://www.princetronics.com/supermariothemesong/ */ 
 #include "pitches.h" #define melodyPin 3 
 int Do = 4; int Re = 5; int Mi = 6; int Fa = 7; int Sol = 8; int La = 9; int Si = 10; int Marioo = 11; 
 int LED_SYNC = 13; 
 const int Delay = 120; 
 int Speaker = 3; 
 int melody1[] = {NOTE_C4, NOTE_D4,NOTE_E4, NOTE_F4, NOTE_G4, NOTE_A4, NOTE_B4, NOTE_C5}; 
 int melody[] = { NOTE_E7, NOTE_E7, 0, NOTE_E7, 0, NOTE_C7, NOTE_E7, 0, NOTE_G7, 0, 0, 0, NOTE_G6, 0, 0, 0, NOTE_C7, 0, 0, NOTE_G6, 0, 0, NOTE_E6, 0, 0, NOTE_A6, 0, NOTE_B6, 0, NOTE_AS6, NOTE_A6, 0, NOTE_G6, NOTE_E7, NOTE_G7, NOTE_A7, 0, NOTE_F7, NOTE_G7, 0, NOTE_E7, 0, NOTE_C7, NOTE_D7, NOTE_B6, 0, 0, NOTE_C7, 0, 0, NOTE_G6, 0, 0, NOTE_E6, 0, 0, NOTE_A6, 0, NOTE_B6, 0, NOTE_AS6, NOTE_A6, 0, NOTE_G6, NOTE_E7, NOTE_G7, NOTE_A7, 0, NOTE_F7, NOTE_G7, 0, NOTE_E7, 0, NOTE_C7, NOTE_D7, NOTE_B6, 0, 0 }; //Mario main them tempo int tempo[] = { 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 9, 9, 9, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 9, 9, 9, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, }; //Underworld melody int underworld_melody[] = { NOTE_C4, NOTE_C5, NOTE_A3, NOTE_A4, NOTE_AS3, NOTE_AS4, 0, 0, NOTE_C4, NOTE_C5, NOTE_A3, NOTE_A4, NOTE_AS3, NOTE_AS4, 0, 0, NOTE_F3, NOTE_F4, NOTE_D3, NOTE_D4, NOTE_DS3, NOTE_DS4, 0, 0, NOTE_F3, NOTE_F4, NOTE_D3, NOTE_D4, NOTE_DS3, NOTE_DS4, 0, 0, NOTE_DS4, NOTE_CS4, NOTE_D4, NOTE_CS4, NOTE_DS4, NOTE_DS4, NOTE_GS3, NOTE_G3, NOTE_CS4, NOTE_C4, NOTE_FS4, NOTE_F4, NOTE_E3, NOTE_AS4, NOTE_A4, NOTE_GS4, NOTE_DS4, NOTE_B3, NOTE_AS3, NOTE_A3, NOTE_GS3, 0, 0, 0 }; //Underwolrd tempo int underworld_tempo[] = { 12, 12, 12, 12, 12, 12, 6, 3, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 6, 3, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 6, 3, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 6, 6, 18, 18, 18, 6, 6, 6, 6, 6, 6, 18, 18, 18, 18, 18, 18, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 3, 3, 3 }; 
 void setup(void) { Serial.begin(9600); pinMode(LED_SYNC, OUTPUT); pinMode(melodyPin, OUTPUT);//buzzer pinMode(Do, INPUT); pinMode(Re, INPUT); pinMode(Mi, INPUT); pinMode(Fa, INPUT); pinMode(Sol,INPUT); pinMode(La, INPUT); pinMode(Si, INPUT); pinMode(Marioo,INPUT); } 
 void loop() { ClickButton(); } 
 int song = 0; void sing(int s) { song = s; if (song == 2) { Serial.println(" 'Underworld Theme'"); int size = sizeof(underworld_melody) / sizeof(int); for (int thisNote = 0; thisNote < size; thisNote++) { // to calculate the note duration, take one second // divided by the note type. //e.g. quarter note = 1000 / 4, eighth note = 1000/8, etc. int noteDuration = 1000 / underworld_tempo[thisNote]; buzz(melodyPin, underworld_melody[thisNote], noteDuration); // to distinguish the notes, set a minimum time between them. // the note's duration + 30% seems to work well: int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1.30; delay(pauseBetweenNotes); // stop the tone playing: buzz(melodyPin, 0, noteDuration); } } else { Serial.println(" 'Mario Theme'"); int size = sizeof(melody) / sizeof(int); for (int thisNote = 0; thisNote < size; thisNote++) { // to calculate the note duration, take one second // divided by the note type. //e.g. quarter note = 1000 / 4, eighth note = 1000/8, etc. int noteDuration = 1000 / tempo[thisNote]; buzz(melodyPin, melody[thisNote], noteDuration); // to distinguish the notes, set a minimum time between them. // the note's duration + 30% seems to work well: int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1.30; delay(pauseBetweenNotes); // stop the tone playing: buzz(melodyPin, 0, noteDuration); } } } void buzz(int targetPin, long frequency, long length) { digitalWrite(13, HIGH); long delayValue = 1000000 / frequency / 2; // calculate the delay value between transitions //// 1 second's worth of microseconds, divided by the frequency, then split in half since //// there are two phases to each cycle long numCycles = frequency * length / 1000; // calculate the number of cycles for proper timing //// multiply frequency, which is really cycles per second, by the number of seconds to //// get the total number of cycles to produce for (long i = 0; i < numCycles; i++) { // for the calculated length of time... digitalWrite(targetPin, HIGH); // write the buzzer pin high to push out the diaphram delayMicroseconds(delayValue); // wait for the calculated delay value digitalWrite(targetPin, LOW); // write the buzzer pin low to pull back the diaphram delayMicroseconds(delayValue); // wait again or the calculated delay value } digitalWrite(13, LOW); } 
 void ClickButton(){ if(digitalRead(Do) == 1){ Serial.println("DO"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[0]); delay(Delay); }else if(digitalRead(Re) == 1){ Serial.println("RE"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[1]); delay(Delay); }else if(digitalRead(Mi) == 1){ Serial.println("MI"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[2]); delay(Delay); }else if(digitalRead(Fa) == 1){ Serial.println("FA"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[3]); delay(Delay); }else if(digitalRead(Sol) == 1){ Serial.println("SOL"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[4]); delay(Delay); }else if(digitalRead(La) == 1){ Serial.println("La"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[5]); delay(Delay); }else if(digitalRead(Si) == 1){ Serial.println("Si"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); tone(Speaker, melody1[6]); delay(Delay); }else if(digitalRead(Marioo) == 1){ Serial.println("Marioo"); digitalWrite(LED_SYNC, HIGH); sing(1); sing(2); delay(Delay); }else{ digitalWrite(LED_SYNC, LOW); noTone(Speaker); } } 

Gerelateerde Artikelen

Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Audio Spectrum Visualizer

Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Audio Spectrum Visualizer

Nadat we met de Bi-color LED Matrix Driver Module kit kwamen, we hebben ons gebogen rond voor interessante projecten te werken.Bent u wellicht geïnteresseerd in een aantal van de projecten die we hebben opgemaakt op instructables met behulp van deze
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Tetris Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Tetris Game

Een van de elektronica DIY kit jolliFactory kwam omhoog met is de Bi-color LED Matrix Driver Module Kit. Deze module is ontworpen om kunnen keten-zodat u kan serieschakeling de modules samen aan het aantal modules moet u past bij uw project.De volgen
Arduino gebaseerde Smart Home IOT systeem

Arduino gebaseerde Smart Home IOT systeem

Hallo, ik ben Michalis Vasilakis uit Ardumotive.com en in deze handleiding Instructables zal ik u tonen hoe kunt u gemakkelijk maken uw eigen smart home systeem op basis van Arduino uno en een Ethernet-module (of schild).U zal zitten kundig voor gebr
Monteren van een Arduino gebaseerd rook / hitte Alarm

Monteren van een Arduino gebaseerd rook / hitte Alarm

Zoals je uit deze blog entry zien kunt ik ontwikkelde de basis voor dit project twee jaar geleden als een alarm / uitschakeling schakelaar voor de RepRap 3D Printer kit die ik had net samengesteld... en dat had gerookt!Het eerste ProjectIk heb sindsd
Arduino gebaseerde Split-Flap game

Arduino gebaseerde Split-Flap game

We hebben een grote traditie van de Nederlandse vakantie genaamd sinterklaas (5 december, dit is dat wat de Amerikaanse Santa is gebaseerd op). Voor de oudere "non-believers" we verrassingen. Het doel is te kopen van een klein cadeautje, maar ee
Zeven Segment Display Thermometer - Arduino gebaseerd

Zeven Segment Display Thermometer - Arduino gebaseerd

Vandaag zal ik u tonen hoe te maken van uw eigen 7 segment - 2 digit - thermometer met Arduino uno en DS18B20 temperatuursensor.Ik verkies om te bouwen van mijn eigen arduino gebaseerd circuit met behulp van de ATmega328p uno bezitter, maar dit is op
AbHhGD - de Arduino gebaseerde digitale Gaming apparaat

AbHhGD - de Arduino gebaseerde digitale Gaming apparaat

Dit is een write-up op mijn Arduino gebaseerde hand-held gaming apparaat. Ik realiseer me het is een enigszins poshy verklaring maar hey, het is Arduino gebaseerd, het is draagbaar en het is een apparaat dat spelletjes speelt!Stap 1: Een hand-held ga
Arduino gebaseerde afstand maatregel vak

Arduino gebaseerde afstand maatregel vak

Hallo, in dit project zal ik u tonen hoe te bouwen uw eigen doos meter afstand met Arduino uno en een ultrasone sensor.Voordat u begint, zorg ervoor dat u hebt:Arduino unoHC-SR04 ultrasone SensorLCD 16 x 2Officiële website: http://www.ardumotive.com/
Arduino gebaseerde schaduw Alarm

Arduino gebaseerde schaduw Alarm

Schaduw alarmen worden meestal gebruikt voor bescherming tegen diefstal. Een schaduw alarm is een apparaat dat een geluidssignaal klinkt wanneer een schaduw valt. Hier beschreven is een eenvoudige schakeling van een arduino gebaseerd schaduw alarm. D
Lage hoogte milieubewaking met een Arduino gebaseerd weer Instrument en Remote Sensing Platform van Aeropod

Lage hoogte milieubewaking met een Arduino gebaseerd weer Instrument en Remote Sensing Platform van Aeropod

ProjectoverzichtStudenten op New Lothrop High School in Michigan hebben samengewerkt om te bouwen van een lage hoogte remote sensing platform genaamd een "Aeropod" en het uitgerust met een "Arduino" gebaseerd weer instrument om sfeervo
Arduino gebaseerd Robotic Car(wireless controls+Autonomous)

Arduino gebaseerd Robotic Car(wireless controls+Autonomous)

Dit instructable is over een Arduino gebaseerd Robotic auto die gebruik maakt van Arduino Arduino,, Arduino programmeertaal, motor bestuurder, een LCD-scherm te zien wat de huidige status van de auto en zelfs een Bluetooth-module voor draadloze commu
Arduino gebaseerd donker Switch

Arduino gebaseerd donker Switch

Arduino gebaseerde donkere Switch is een eenvoudig project die in feite voor Arduino-beginners die net begonnen met leren gebruiken van Arduino.Zoals de naam suggereert in dit project zullen we ON draaien de lichten automatisch als de omgevingstemper
ARDUINO gebaseerd IR afstandsbediening robot

ARDUINO gebaseerd IR afstandsbediening robot

Hallo iedereen. Dit mijn nieuwe project IR afstandsbediening robot met behulp van arduino. Dit is een eenvoudig ontwerp robot die kunt u gemakkelijk bouwen.Stap 1: vereisten:Projecteisen:Arduino uno Tsop1738 (ir ontvanger)H brug ic (L293D)Twee gelijk
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Snake Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Snake Game

We laten zien hoe een Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Tetris spel kan worden gebouwd in ons laatste instructable. We waren heel verrassing het werd gekenmerkt op de homepage van Instructables en vrij een handvol favorieten hebt opgeslaen gedure