Arduino desktop applicatie op java in LAN (1 / 4 stap)

Stap 1: MAc- en IP-aan Arduino board toewijzen

UPLOAD dit programma ARDUINO.
OOK UW MAC- EN IP-VOLGENS UW NETWERK WIJZIGEN.

/*
UDPSendReceive.pde:
Deze schets tekenreeksen met UDP-bericht ontvangt, worden ze afgedrukt op de seriële poort
en stuurt een tekenreeks "erkennen" terug naar de afzender

Een Processing Schets vindt u aan het einde van het bestand dat kan worden gebruikt om te verzenden
en ontvangen berichten voor het testen met een computer.

gemaakt van 21 Aug 2010
door Michael Margolis

Deze code is in het publieke domein.
*/

#include < SPI.h > / / nodig voor Arduino versies later dan 0018
#include < Ethernet.h >
#include < EthernetUdp.h > / / UDP-bibliotheek: bjoern 12/30/2008
#include < SoftwareSerial.h >

Voer een MAC-adres en het IP-adres voor uw controller hieronder.
Het IP-adres zal afhankelijk van uw lokale netwerk zijn:
byte mac [] = {0x90, 0xA2, 0xDA, 0x0D, 0x8B, 0x8F};
IP-adres ip (192, 168, 1, 105);
IPAdres ip1 (192, 168, 1, 101);
EthernetServer server(8032);
unsigned int localPort = 8032;
Booleaanse inkomende = 0;
lokale poort te luisteren op

buffers voor het ontvangen en verzenden van gegevens
char packetBuffer [UDP_TX_PACKET_MAX_SIZE]; buffer te houden binnenkomend pakket,
char [ReplyBuffer] = "toegekend";       een tekenreeks om terug te sturen

Een exemplaar van de EthernetUDP te laten verzenden en ontvangen van pakketten via UDP
EthernetUDP Udp;

VOID Setup {}
Start de Ethernet en UDP:
Ethernet.begin(Mac,IP);
UDP.begin(localPort);
pinMode(2,OUTPUT);
Serial.begin(9600);
}

void loop {}
/*
EthernetClient client = server.available();
Als (client) {}
een http-verzoek eindigt met een lege regel
Boole currentLineIsBlank = waar;
terwijl (client.connected()) {}
Als (client.available()) {}
char c = client.read();
Als u toegang hebt verkregen tot het einde van de regel (ontvangen een newline
teken) en de regel is leeg, de http-aanvraag is beëindigd,
zodat u kunt een antwoord sturen

URL-reeks van $ naar eerste lege ruimte wordt gelezen

Als (binnenkomende & & c == ' ') {}
binnenkomende = 0;
}
Als (c == '$') {}
binnenkomende = 1;
}

Controles voor de URL-reeks $1 of $2
if(incoming == 1) {}
Serial.println(c);

Als (c == 'a') {}
Serial.println("on");
digitalWrite (2, HIGH);
int rd=digitalRead(2);
delay(10);
server.write("on");
delay(10);
Serial.println(RD);
}
Als (c == 'b') {}
Serial.println("off");
digitalWrite (2, laag);
int rd=digitalRead(2);
delay(10);
server.write("off");
Serial.println(RD);
delay(10);
}

}

Als (c == '\n') {}
je begint een nieuwe regel
currentLineIsBlank = true;
}
anders als (c! = '\r') {}
je hebt gekregen een teken op de huidige regel
currentLineIsBlank = false;
}
}
}
de web browser tijd geven om te ontvangen van de gegevens
delay(10);
client.stop();
}


*/















Als er gegevens beschikbaar is, gelezen een pakje
int packetomvang = Udp.parsePacket();

Serial.println(packetSize);
if(packetSize)
{
Serial.Print ("ontvangen pakje grootte");
Serial.println(packetSize);
Serial.Print ("uit");
Extern IPAdres = Udp.remoteIP();
for (int i = 0; ik < 4; i ++)
{
Serial.Print (extern [i], DEC);
Als (ik < 3)
{
Serial.Print(".");
}
}
Serial.Print (", port");
Serial.println(UDP.remotePort());

het pakket in packetBufffer lezen
UDP.Read(packetBuffer,UDP_TX_PACKET_MAX_SIZE);
Serial.println("Contents:");
Serial.println(packetBuffer);
Serial.println(packetBuffer[0]);

if(packetBuffer[0]=='1') {}
digitalWrite(2,HIGH);
} else if(packetBuffer[0]=='2') {}
digitalWrite(2,LOW);
}

Verzend een antwoord, naar het IP-adres en de poort die stuurde ons het pakket we ontvingen
Udp.beginPacket(Udp.remoteIP(),Udp.remotePort());
UDP.write ("WAHh BHurA");
Udp.endPacket();
}
/ * Udp.beginPacket(ip1,8032);
UDP.write(ReplyBuffer);
Udp.endPacket();
delay(400);
client.stop(); * /
}

/*
Verwerking van de schets om uit te voeren met dit voorbeeld
=====================================================

Verwerking UDP-voorbeeld voor het verzenden en ontvangen van tekenreeksgegevens van Arduino
Druk op een toets om de "Hallo Arduino"-bericht te verzenden

importeren van hypermedia.net.*;

UDP-udp;  de UDP-object definiëren

VOID Setup {}
UDP = nieuwe UDP (dit, 6000);  Maak een nieuwe datagram verbinding op poort 6000
UDP.log (true);   <--afdruk de verbindingsactiviteit
UDP.listen (true);           en wacht op inkomende bericht
}

VOID draw()
{
}

ongeldig keyPressed() {}
String ip = "192.168.1.177"; het externe IP-adres
int poort 8888; =  de haven van bestemming

UDP.send ("Hello World", ip, port);   het bericht te sturen

}

VOID ontvangen (byte []) {/ / <--standaardhandler
VOID ontvangen (byte [] gegevens, String ip, int poort) {/ / <--uitgebreide handler

for (int i = 0; ik < data.length; i ++)
Print(char(data[i]));
println();
}
*/

Gerelateerde Artikelen

Facebook truc "update uw status via uw naam met behulp van desktop applicatie"

Facebook truc "update uw status via uw naam met behulp van desktop applicatie"

met dit kunt u uw Facebook-berichten via uw naam delen.
Hoe de controle van de arduino met een mail

Hoe de controle van de arduino met een mail

Er zijn een heleboel oplossingen waarmee een Arduino board: web oplossingen, desktop applicatie oplossingen, hardwareoplossingen. Maar hoe zit het met e-mail? Ja, vind je iets op het web, maar ze nodig hebben voor ethernet schilden en vaak is Arduino
Finite State Machine op een Arduino

Finite State Machine op een Arduino

Vandaag, zullen we een eindige toestandsmachine (FSM) uitvoeren op een Arduino. Dit kunt u systemen opzetten met een duidelijk omschreven gedrag op basis van verschillende Staten. U leert wat een eindig-statusmachine is en wat er goed voor.In een not
Aan de slag met Arduino - Bluetooth-communicatie

Aan de slag met Arduino - Bluetooth-communicatie

In deze tutorial gaan we kijken communicatie tussen een Arduino en Computing via Bluetooth.Om voor ons om dit te doen, gaan we een redelijk geprijsde HC-06 bluetooth bord gebruiken.Zodat we enkele gegevens te streamen hadden, gaat u moeten bouwen van
Hoe nuttig programma's in JAVA schrijven

Hoe nuttig programma's in JAVA schrijven

ben jij lui?Bent u WAANZINNIG lui?Nou waarom doen nog een ding, wanneer kun je de computer het voor u doen???Dit instructable wordt verondersteld om de deuren open voor uw geweldige computerprogrammering ervaring terwijl u (ja u) een toepassing die i
Hoe maak je een alarmsysteem met Arduino

Hoe maak je een alarmsysteem met Arduino

Met Arduino is echt mogelijk om complexe projecten te maken, met name door het gebruik van het Internet, kunt u het via de verschillende Shield beschikbaar voor de micro-controller. In dit artikel zullen we zien hoe te maken van een professioneel ala
Hoe Google Sites gebruiken voor het besturen van een Arduino!

Hoe Google Sites gebruiken voor het besturen van een Arduino!

CHECK OUT THE LIVE versie hier: https://sites.google.com/site/arduinoexampleswitch/ Dit is een tutorial die u de mogelijkheden van web-gebaseerde interfaces voor uw projecten tonen zal, vaak tijden die we allemaal maken voor de wereld willen zou te k
Arduino gereguleerde/Voice TV Remote

Arduino gereguleerde/Voice TV Remote

wordt een student, kunt u Word vrij lui.  Dit was de motivatie achter mijn project voor het maken van een nieuwe afstandsbediening voor mijn TV die kan worden bediend vanuit mijn telefoon, computer of mijn stem.Ik begon dit project mijn eerste jaar o
Arduino LED Matrix

Arduino LED Matrix

In deze korte tutorial leert u hoe maak je een Arduino-aangedreven LED-matrix. In tegenstelling tot verschillende andere ontwerpen gebruikt deze een een "metgezel"-computer in kennis te stellen van de Arduino die LEDs moeten worden gevoed.Ik heb
FunShield, een Arduino onderwijsplatform

FunShield, een Arduino onderwijsplatform

Ik heb met behulp van de uitvinder van de SparkFun Kit om te helpen leren van elektronica en programmering aan de Makers van de tiener bij onze lokale openbare bibliotheek in Corvallis, Oregon. We hebben veel succes gehad, maar in staat om een werken
Water meter + Arduino = Aquameterduino!

Water meter + Arduino = Aquameterduino!

Na een slechte waterschade (onze kelder gevuld eigenlijk omhoog terwijl we weg voor meerdere dagen waren), heb ik besloten om te controleren onze waterverbruik voor afwijkingen. Treedt Arduino...Het idee van dit project is om een arduino gebruiken om
Sfeerverlichting van Computer - met behulp van een Arduino met NeoPixel strip

Sfeerverlichting van Computer - met behulp van een Arduino met NeoPixel strip

Hey iedereen,heb ik besloten om opnieuw een oude project van mij, toe te voegen omgevingslicht van op mijn computer. Deze keer heb ik besloten om een NeoPixel 30 rgb led strip gebruiken in plaats van individueel bedrading van rgb led's. Dit project i
Zet uw Arduino Uno in een USB-HID-Mididevice

Zet uw Arduino Uno in een USB-HID-Mididevice

terwijl een Arduino Uno bouwen op basis van Midi-Controller voor Ableton Live, stuitte ik op het HIDUINO-project (http://code.google.com/p/hiduino/). U kunt uw Arduino Uno (of een ander apparaat met een AVR-USB-chipset zoals de 8u2) in een driverless
Hoe: je Arduino verbinding met het Internet als een Web-Server

Hoe: je Arduino verbinding met het Internet als een Web-Server

The INTERNET OF THINGS... < wachtrij bliksem en donder >Het is wat al de coole kids deze dagen aan het doen zijn. Waarom moeten ze al het plezier hebben? Laten we een Arduino instellen als een webserver waarop iedereen, overal kan bekijken. Waarom z