Arduino Cyclone spel (5 / 6 stap)

Stap 5: De codering


Hier is het deel dat dit alles samen stelt. Ik weet dat ik schuldig aan een beetje ben van gauche harde codering, maar hey ik een beetje roestig bij de codering ben. Ik begin met een #include die de schets programma vertelt dat ik zal worden met behulp van de servo-bibliotheek. De servo-bibliotheek maakt het makkelijk om de output van de servo. Volgende starten ik een servo-object met de naam "myservo". Ik heb gemaakt dan gehele getallen voor het opslaan van de output pin waarden voor elk element op een begrijpelijke manier. Ze verschijnen in een jacked up volgorde vanwege mijn wreckless bedrading gewoonten. Elk geleid wordt een waarde van het type getal op basis van haar positie in de regel gegeven. Ik weet dat het kan verwarrend zijn voor het gebruik van de Engelse waarde van een getal, maar geloof me, het hielp een ton verderop in de code. Ik geïnstantieerd ook integer variabelen lightNum, dir, staat en lastLoop.

In de setup moet de codeur stellen van de bedoeling van elke gebruikte pin. De myservo heeft een methode voor dit, terwijl voor alle anderen kunt u pinMode gebruiken.

De lus is waar de actie begint.

De belangrijkste variabele in dit programma is aantoonbaar de lightNum variabele. Elke keer dat de hoofdlus wordt herhaald, lightNum heeft een andere waarde tussen -1 en 5. Dit wordt bereikt door de toewijzing van de += met dir. De variabele dir wordt altijd toegewezen 1 of -1 zo door += met lightNum de waarde van lichte num is of door een toegevoegd aan of van door 1 afgetrokken. Dir is terwijl de oplopende 1en -1 tijdens de afdaling. De waarde van dir is toegewezen in de buurt van het einde van de code waar het incheckt, twee als verklaringen, als lightNum op het max of min (en moet worden omgedraaid)

Om te bepalen hoe lightNum beïnvloedt de LEDs schreef ik een eenvoudig systeem als verklaringen. Als lightNum > = de LED dan brandt het (door de aanroepende digitalWrite(). Ik kon waarschijnlijk heb gebruikt een instructie switch, maar ik besloot dat ik zou verlaten dat omscholing voor een andere dag.

Bepaling van de input van de gebruiker was wat lastig, maar interessant voor mij. De codering heeft voor de mogelijkheid dat een speler kan gewoon houd de knop tot win(cheaters). Ik dit door de codering van een variabele met de naam "lastLoop" verholpen gewaarborgd dat de knop niet had plaatsgevonden. Als de knop had niet is ingedrukt tijdens de laatste go ronde dan "lastLoop" = laag. Anders is het hoog. Dus daarom dat als lastLoop laag is en buttonState hoog is dan is dit de alle belangrijke eerst pers maar een geldig om te winnen. Als het is geldig wordt een variabele "eerste" toegewezen HIGH.

Bepalen als de speler een winnaar is werd gedaan door een eenvoudige als verklaring. Als dit een enkelvoud pers (eerst == HIGH) en lightNum gewenst is (in mijn geval lightNum == 5) dan het systeem kan het feest beginnen.

Ik begon met het geven van de servo een gecentreerde waarde. Het zullen dat 1500 ik geloof voor meeste servo's. De waarden voor max en min, ik ben van mening kunnen verschillen. Ik wilde alleen ik aan wiggle dus ik heb het in de viering "for"-lus waarden afwisselend tussen 1300 en 1700. De servo wordt gecontroleerd met behulp van de verklaring van de myservo.writeMicroseconds().

Ook worden gecontroleerd de lus is een afwisselend leidde flitser (3 en 3) evenals een buzz van de zoemer. Wegschrijven naar digitale pinnen is gemakkelijk door enkel bellen digitalWrite (het nummer van de pin, de gewenste waarde van de pin)

Ik vertraagd de lus te laten draaien op een tijdige manier. Zodat het spel een beetje moeilijker maakte ik de vertraging van de winnende lightNum waarde korter is dan de rest.

Gerelateerde Artikelen

Arduino LCD spel

Arduino LCD spel

Heel veel dingen maken is zeer eenvoudig met Arduino microcontrollers. Dit Instructable vertelt u hoe maak je een eenvoudig 1-knop video spel gemaakt van een handvol onderdelen in de Arduino basisuitrusting van 123D Circuits. Het is een side-scrollin
Arduino knop spel

Arduino knop spel

Dit is een LED-spel voor twee spelers.Check de video.Stap 1: Onderdelenlijst1 x Arduino nano2 x drukknop12 x 220 Ohm weerstand5 x rode LED (uw wens)5 x groene LED (uw wens)1 x Breadboard of klemmenstrook, als u liever1 x USB kabelen aansluiten van de
Aan de slag met Arduino - twee speler Arduino Pong

Aan de slag met Arduino - twee speler Arduino Pong

In deze tutorial gaan we een arduino gebaseerde controller die we gebruiken kunnen om te bepalen van een spel voor 2 spelers van pong bouwen.We gaan een paar van dial potentiometers (het draaien van knoppen) gebruiken om te controleren de pong vleerm
Arduino schieten spel Arcade

Arduino schieten spel Arcade

Hallo vrienden,Welkom op mijn schietbaan.Dit instructable is alles over het maken van uw eigen Shooting spel binnen uw budget. Deze opstelling kostte me slechts ca. 15$ (1000INR)Het project is nu van de alpha-versie. De animaties en spel, je ziet vid
Eenvoudige Arduino LCD-spel!

Eenvoudige Arduino LCD-spel!

Hallo mensen! Pure koolstof hier en vandaag ik zal je laten zien hoe maak je een uiterst eenvoudig spel dat kan worden afgespeeld op een LCD-knop Shield voor Arduino. Helaas zijn niet daadwerkelijk een spel omdat alles wat je zal kunnen doen is maken
Arduino StopIt spel Revisited

Arduino StopIt spel Revisited

Geïnspireerd door dit instructable besloot ik om mijn eigen versie van het StopIt spel. Mijn voornaamste doel was om er draagbare.Kortom, het doel van het spel is de knop ingedrukt als het lampje in het midden op en alleen wanneer het licht in het mi
Arduino - Memory spel

Arduino - Memory spel

Leer hoe te maken van een geweldig spel van goedkope geheugen met behulp van weinig.Het idee van dit spel is dat u uw geheugen elke ronde uitoefenen. Wanneer het begint, elke kleur knippert, dan een aleartória kleur zal licht en haar respectieve Toon
Arduino rocker spel

Arduino rocker spel

Dit instructable zal u tonen hoe dit gewoon leuk spel genaamd de Arduino rocker te maken.Stap 1: materialenHier zijn de leveringen die nodig zijn om dit project te voltooien:10 200 ohm weerstanden9 LED-lampjeseen drukknopjumper dradenbreadboardArduin
Arduino licht spel / gebouwd met leuke maar goedkope kit

Arduino licht spel / gebouwd met leuke maar goedkope kit

Hey bedankt voor op mijn spel te klikken! Dus als u de video u ziet het spel is zeer eenvoudig en het was leuk om te bouwen. Alles wat ik nodig was:Arduino uno r3 (echt uw keus van een arduino)8 leds ten minste één andere kleur w / weerstandenLCDscha
Een spel van draken - een Arduino geleid spel

Een spel van draken - een Arduino geleid spel

I 'm gonna Toon u mijn spel project waarin voornamelijk bestaan uit een heleboel coderen. Het kostte me een lange tijd om alles werkt, maar nu het eindelijk doet. Ik heb nooit om het even wat met elektronica voor gedaan, noch heb ik veel ervaring met
WT588D Standalone / Arduino sound speler

WT588D Standalone / Arduino sound speler

Deze tutorial is voor de WTD588D-u moet worden gebruikt in zelfstandige modusIn dit instructable ik zal u tonen de nodige instrumenten en stappen een paar geluidsbestanden laden te laten spelen op indrukken van een toets.Perfect voor het testen van d
Cougar loopt een eenvoudig spel van de Arduino.

Cougar loopt een eenvoudig spel van de Arduino.

Ik bouwde dit Arduino/Processing-spel als een schoolwerk. De opdracht was om te bouwen van een Arduino-spel en heb ik besloten om het mijne te bouwen als een eenvoudige arduino circuit en een meer gecompliceerde softwareontwerp. De manier waarop het
Arduino netwerk Game

Arduino netwerk Game

Er zijn verschillende arduino gebaseerd spel-Stootkussen zoals Arduboy, Gameby en Gamebuino. U kunt maken en spelen deze spel-pad door uzelf. Dit zijn enkele speler alleen maar vergeet niet dat u ook kunt maken en de arduino netwerk spel!!Dit documen
GALAXIS - een Arduino Retro Game

GALAXIS - een Arduino Retro Game

Galaxis is een retro logica spel gebaseerd op Galaxis originele logica spel van het jaar 1980. Ik gebruikte om te spelen veel vele jaren geleden en nu maak ik (iets van) het mezelf. Deze versie is voor 1 of 2 palyers, als origineel.Regels van het spe