Stap 8: Timing en Frames
Een bal stuitert minder frames dan de kubus kan duren, maar dat is oke. Niets die het strikt aan frames, maar eerder richting de timing toegepast. Wat betekent dat zelfs als u de frames zeer goed geplaatst en alles correct gedaan, het wellicht te kort om laatst voor een film- of zelfs een promotionele video (ook wel een PV genoemd). Het zou een probleem zijn als u bent het animeren van een scène voor een film, aangezien die zwaar afhankelijk van timing, maar omdat we alleen omgaan met een stuiterende bal, onze timing perfect is. Echter Houd het in gedachten wanneer u van plan bent over de aanpak van grotere projecten op uw eigen.
Ook is het gemakkelijk om in te verdwalen in animatie wanneer u een frame aan het tekenen bent en een of andere manier lijkt het een beetje meer uit dan de rest van de frames. In gevallen als deze, moet u controleren of de vóór en na frames van die tekening. Het zou kunnen zijn omdat het te ver van het oorspronkelijke punt, of het wordt getekend te hoog of misplaatst. Als het helpt, verwijdert u dat frame en zien hoe de rest van de clip speelt. Voeg vervolgens een frame in welk gebied u denkt wellicht ietsje langer duren (zoals het begin of het einde).