Stap 22: Vangen de waarden met ControllerMate
Gametrak waarden variëren van 0 tot 2048, maar we alleen vereist een oplossing van 0 tot 127 voor controle van de eerste gegevensbyte van de pitch bend MIDI gebeurtenissen in logica. Open ControllerMate en monteren van uw bagde Controller partner voor het afhandelen van de Gametrack z-input (Volg dit diagram)
Hier is een uitleg van het gekoppelde diagram:
De z-waarde is in de eerste plaats toegewezen aan waarden van 0 tot 127 en gekalibreerd.
(Deze waarden worden dan verzonden via een MIDI bank select object voor patch alleen foutopsporing.) De waarden worden dan verzonden naar een opmerking generatie object en toegewezen aan de eerste en tweede gegevensbytes (pitch en snelheid, waaruit we slechts één waarde per einde Apple Logic's zullen moeten). Deze toelichting gebeurtenissen moeten worden geactiveerd, zodat een stroboscoop op gebeurtenissen branden wanneer een wijziging wordt gedetecteerd
de waarde van de z-ingang. Het is vermeldenswaard dat de nota betreffende de gebeurtenissen niet doen vuur als het object van de opmerking in de patch heeft een lengte van de opmerking die langer is dan de Booleaanse schakelaar. Dus de opmerking
lengtes zijn geweest worden ingesteld op 0,1 seconden. Deze notities zijn dan onderschept in de logica en gebruikt om de toonhoogte een gegenereerde sinusgolf buigen.