Stap 1: Apparatuur en verschillende rollen.
Rollen:
Zware infanterie
Sniper
Assault
Scout
Special Ops
Medic
Enz.
Gear voor rollen (kan variëren afhankelijk van locatie spelen)
Zware infanterie: Hoge RPM AEG Rifle(SAW), secundaire AEG, Extra BB's, in principe vrij een beetje van extra apparatuur, waaronder eventueel, granaten, rookbommen, en anderen.
Sniper: Hoge FPS Sniper rifle (afhankelijk van het veld voor CQB. Ik geef de voorkeur geweren bout actie voorjaar, ze zijn meestal rustiger en betrouwbaar, plus die houdt niet van bout actie?!) ofwel een kleine AEG (ex: Mac 11) of semi-volledige automatisch pistool. Eventueel een spotter. Misschien een sniper gillie kleur als je het geld hebt.
Aanval (uw fundamentele rol): AEG Rifle(Basically anything) (nog weer, hoge FPS [350-up] voor grotere velden, lagere FPS [onder 300]), back-up pistool, misschien extra munitie.
Scout: Scouts moeten kunnen gaan snel en stil en versmelten met hun omgeving. Ze wil een middelgrote AEG (M4, P90, een heleboel opties), en een back-pistool. Eventueel een gillie jas snel om in te mengen.
Special Ops: Uw ruggengraat, moeten zitten kundig voor elke rol op zich nemen. Voor hun fundamentele rol zal ze willen een mooie AEG (wederom, M4!) en een goede secundaire. Afhankelijk van de verschillende missies die ze moeten doen, moeten ze wapens aan te passen.
Medic: Echte medic en gewoon de rol, moeten een emergency kit en 'Dead Rags'. Vrijwel alleen moet een automatische geweer te kunnen om zichzelf te verdedigen als ze proberen te voor de gewonden krijgen. Willen en armband voor kunnen mensen om te identificeren.