Stap 7: One-licht Setup
Er zijn twee typen van de reflector die we gaan gebruiken, en zij elk verschillende dingen doen. De eerste is een diffuus paneel, die in feite een stukje van wit karton of foamcore. De tweede is een spiegel. We gebruiken elk van deze reflectoren voor een ander doel, maar in plaats van detail elke doel nu, zal ik uitleggen ze individueel zoals we aan de set up invoeren.
Ten eerste, het licht. Schakel het licht aan ongeveer 3 voet boven het oppervlak van de tabel. Het 4 voeten weg en op de 9 uur positie instellen (uitgeschakeld aan uw linkerhand), en wees op het onderwerp. Laat genoeg ruimte om te bewegen het ±1ft richting van of weg van u later.
Er is altijd de verleiding om te zetten het licht zo dicht mogelijk aan de tabel. Terwijl dit de hoeveelheid licht verhoogt, het is zeer ongelijk verlichting--de gradatie van licht naar donker in de achtergrond (en zelfs het onderwerp) kunnen zeer merkbaar. Dit is te wijten aan de aard van het licht als elektromagnetische straling, wat betekent dat het wordt beheerst door de inverse vierkante wet. Ik zal niet ingaan berekeningen hier, maar het is het beste om te onthouden dat hoe dichter het licht naar het onderwerp is, hoe groter het contrast tussen licht en schaduw gebieden. Wanneer u verplaatst het licht een beetje weg, dingen de neiging om "zelfs uit" a lot more--het maakt het ook makkelijker om te werken omdat je niet een hete, hoog-vermogen kunstlicht hoeft recht in je gezicht.
Als u de overhead van de foto's bekijkt, ziet u waar elke reflector is geplaatst voor deze bijzondere setup. Natuurlijk, elk onderwerp vergt een andere plaatsing van de spiegels en kan niet dat u voor sommige gebruik van alle drie. Er is een veel trial and error hier. Uw onderwerp in de "pose" u graag, licht, en vervolgens toevoegen en verplaatsen van de reflectoren rond totdat je krijgen wat je wilt instellen.
Met het licht in positie, we gonna voeren de reflectoren. De eerste reflector is een paneel van de diffusie (soms een witte kaart genoemd). 1/4" wit foamcore werken tof voor dit best want het is licht en stijf, maar u elk soort wit paneel kunt. You Gonna het overeind aan de rechterkant van het onderwerp, ongeveer 12" weg. Als u van de cyc gebruikmaakt, kunt u het gewoon leunen tegen de kant zoals in de foto. Bekijk de schaduwen gegoten door de onderwerp donkerder en verlichten als u verwijderen en te in positie vervangen. Ons doel met de reflectoren is te verlagen van het contrastratio, die het aandeel van het lichtste deel van de scène naar het donkerste deel is. Digitale camera's hebben problemen oplossen van hogere contrastscènes, en dus moeten we brengen het contrast tot op een niveau waar het kan opnemen alles. Als u de reflector weg van het onderwerp verplaatst, toeneemt het contrast, terwijl het toenadering veroorzaakt te verminderen.
Daarna introduceren we de spiegels. Ik heb drie spiegels, een groot een (5 inch) en twee kleine degenen (3 inch). Dit zijn het soort dat kunt u krijgen bij een kortingsopslag--make-upspiegels met een inklapbare handvat waarmee u hen opstaan op een tafel. Ze hebben meestal spiegels aan beide zijden--een plat is en de andere is concaaf. De kleintjes kost ongeveer $3. Als je kunt ze kopen in zwart.
Waar gaan de spiegels in uw setup, hangt af van het onderwerp. U wilt zoeken naar plekken op het onderwerp dat vooral donkere kijk, en de spiegels gebruiken hen om in te vullen. Begin met de grootste spiegel. Denk aan dit als beginnend met een brede kwast en werk je weg tot een fijne tip voor de details.
Op de foto zien met alleen de witte paneel, we dat de kant van de rechterbenedenhoek van het onderwerp nog steeds veel te donker is. We moeten een aanzienlijke hoeveelheid opvulling hier, dus gebruiken we de grote 5" spiegel wat licht stuiteren terug naar ons onderwerp. (foto & overhead #3)
Nu we hebben verlicht van de lagere rechter een beetje, maar het gebied rond de chip is nog te donker, zodat we een ander reflector uit aan de linkerkant van de camera om enig licht te werpen op dat gebied toevoegen. Merk op dat deze spiegel is ingesteld op een nogal oppervlakkig hoek, om het vangen van het licht van de bron en weerspiegelen het waar we het nodig hebben. (foto & overhead #4)
Tot slot moeten we nog wat licht aan de rechterkant van de microcontroller, rond LED7. Zodat we de laatste kleine spiegel aan de linkerkant van de grote zetten en verlichten van dit gebied een beetje (foto & overhead #5). Dan nemen we de foto, en we zijn klaar!
Slechts een noot: als iets de moeite waard, het duurt een tijdje om goed aan dit te doen. U moet de praktijk en veranderen dingen nu en dan om te leren wat ziet er goed en wat niet. En je hoeft niet te houden aan de cyclorama als achtergrond of--u kunt elk tafelblad/achtergrond, mits je de ruimte om te bewegen de lichten en reflectoren rond. Neem een kijkje op de laatste foto in deze sectie. Ik deed dat een op mijn werkbank met een licht en twee reflectoren. Ik wil eigenlijk het meer dan de meeste cyc shots, omdat het kader. Dus wees niet bang om te spelen rond en vinden wat je wilt.