Stap 2: Maak een 3d mesh
Ik gebruikte de NE draaitafel op breed-modus en een lage resolutie-instelling van 80 punten per vierkante inch. Ik probeerde de hogere resolutie-instellingen maar ze duurde langer en kreeg teveel van de gelaagdheid van het model. Ik hoopte te vervagen van de stappen van mijn model te maken van het nieuwe terrein glad.
Ik heb twee runs gescand met het model 90 graden gedraaid, zodat ik alle vier randen krijgen kon. Dit had de onverwachte bonus voor het vastleggen van het terrein in betere detail. De NE software gestikt automatisch de scans samen. Ik gebruikte dan de uitlijning tool om de twee scan runs uitgelijnd. Ik plaatste de uitlijning punten zorgvuldig, maar NE software kon de uitlijning om perfect te maken.
Ik gebruikte NE Trim te verwijderen weinig artefacten die kwam langs de randen. En, belangrijker nog, ik kleine stukjes van de Maas die op uit de bodem van de model geplakt afgesneden. Ik weet dat de bodem moet perfect vlak, maar de NE scanner kent dat niet.
Ik gebruikte ook de NE software om het verminderen van de complexiteit van de maaswijdte; Dit maakt het net meer schaars zodat de volgende operaties gaan sneller. De NE software was in staat om te sluiten van gaten en het water model strak.
Ik gladgestreken vervolgens het model. Dit hielp om zich te ontdoen van de meeste van de integraal hoogte gelaagdheid die het model opgenomen. Ik speelde rond met verschillende smoothing instellingen tot ik vond die vloeiend genoeg, maar niet teveel. U zal hebben om het zelfde te doen.
Tot slot de NE software gevestigd een oorsprong en de richting van het model dat het zetten van het vlakke deel aan de onderkant.
Het het schermschot is voordat trimmen en vloeiend maken. Het is echt spannend om te zien van het model verschijnen plotseling in de computer als een Maas.
Als de laatste stap, het exporteren van de Maas naar een. STL-bestand op uw thumbdrive.