Stap 7: Materialen en texturen 2
Hier zullen we aanwijzen die verschillende texturen in de materiaalkeuze.
Met het geselecteerd model kunnen we van de materiaal eigenschappen zien aan de rechterkant in de kenmerk-editor. Als we kijken naar de kleurschuifregelaar zien we het geruite plein aan de rechterkant (pic2). Als we de pers de geruite vierkant aan de rechterzijde van de kleurschuifregelaar we openen het renderen knooppunt maken-menu dat verschijnt (zie foto 3). In de uitgestrekte opties kiezen we de optie bestand om onze uploaden op het model. Het bestandsmenu opent aan de rechterkant (pic4). We druk op de gele map teken te krijgen om te kiezen van het bestand voor uploaden.
Kies onze UV kaart-opgeslagen als outUV.jpg of outUV.tif (foto 5 en 6). We zien het resultaat op pic 7, wanneer onze UV-toewijzingsbestand wordt gewikkeld rond het model. In principe maakt het een huid die we rechtstreeks werken kunnen op, bijvoorbeeld met behulp van de 3D-schilderij-borstel.