Stap 2: ontwerp
Boven is een tijd vervallen animatie van mij modellering van de onderste helft van het vak, was dit de eenvoudigste sectie model dus het is het gemakkelijkst te tonen van een time-lapse van zijn schepping.
Ik eerst ontwierp het mechanisme voor dit vak puzzel op mijn iPad met behulp van een eenvoudige tekeningstoepassing en vervolgens overgegaan tot het ontwerpen van de uiteindelijke doos met behulp van Autodesk Inventor (CAD software), het moeilijkste onderdeel van het ontwerpproces was niet de modellen zelf, het was allemaal van de exacte afmetingen berekenen elke functie zoals de kanalen en lussen moeten worden zodat deze kogellagers 6 mm binnen hun kanalen circuleren zou en zou passeren de loops in het deksel wanneer het deksel is op en de kogellagers aan de binnenzijde zijn rand van hun kanalen te vergrendelen die lus en stoppen met het deksel kan worden verwijderd. Ik maakte een Goedkeuringvande 0,25 mm tussen de onderdelen die zijn ontworpen om te passen in elkaar zoals de pennen/rollers in het deksel en gaten in het vak zodat ze in elkaar na het afdrukken met een nauwe pasvorm maar niet teveel wrijving passen kunnen.
Ik besloot dat het vak ziet er complex aan de buitenkant moest afleiden van de deceivingly eenvoudige oplossing dus heb ik besloten om toe te voegen 6 schuifregelaars aan de bovenkant van het deksel van de verschillende vormen en ook 3 knoppen (in het tweede prototype) ontstaan door te profiteren van het 3D printen materiaal flexibele aard wat betekent dat ik kan veren voor de knoppen die zal worden ingebouwd in het ontwerp en afgedrukt als een stuk model , deze toegevoegde designelementen hebben absoluut geen doel aan het oplossen van de puzzel, ze zijn gewoon een afleiding voor de gebruiker. Sommige 3D druktechnieken zoals degene die ik zal gebruiken (SLS) volledig geassembleerd assemblages in één prent afdrukken kunt en ik profiteren van dit te ben door het ontwerpen van de roerende sliders en knoppen in de deksel van de puzzel doos door ervoor te zorgen ik laat een Goedkeuringvande 0.5mm tussen de fysiek gescheiden delen van het ontwerp (bijvoorbeeld het deksel en een schuifregelaar) zo zullen zij eigenlijk afzonderlijke objecten na het afdrukken , dit elimineert de noodzaak van vergadering na het afdrukken en de afgeveerde knoppen die deel van het ontwerp uitmaken ook mogelijk maakt.
Tot slot heb ik besloten om het toevoegen van een aanwijzing aan de oplossing van de puzzel, dit is in de vorm van de getallen rond de bovenkant van het deksel, dit zijn eigenlijk gecodeerd in de indeling A = 1 B = 2 C = 3 om te lezen van 'Geef ME A snelle SPIN te ontgrendelen mijn deksel', ja, dit is moeilijk te merken maar ik ook gemodelleerd naar een 3D afdrukbare sleutelhanger met een QR-code die kan worden gescand door een smartphone te onthullen de tekst ' A = 1 B = 2 C = 3' aan de gebruiker aan deze clue leiden indien zij dit wensen. Na een paar vaste uren van modellering was ik klaar om een prototype bestellen bij Shapeways (3D-afdrukservice)