Stap 3: Ontwerpen van de besturingselementen
Ik wilde een veelzijdige setup dat aankon alle de belangrijkste gokkenplatforms die mij watertje trying voor emuleren. Na wat onderzoek die ik afgerekend op een zes-knop Capcom-stijl layout met extra Start / knoppen selecteren op de voorkant. Deze indeling is ideaal voor beat 'em up spelletjes en heeft genoeg gezicht knoppen voldoende voor alle consoles die de Pi kan emuleren.
Ik klopte op een educatieve poster uit te leggen de regelingen van de controle voor elke console, als het kan krijgen een beetje verwarrend voor nieuwe spelers schakelen tussen systemen anders. Dit zal worden ingelijst en opgehangen aan de muur als een officiële naslaghandleiding voor arcade machine newbies.
Op het gebied van afmetingen en knop regelafstand gebruikt ik veel vallen en opstaan en prototyping om te zien wat voelde recht. Ik voel dat het definitieve ontwerp breed genoeg voor twee spelers en met voldoende polssteun is om comfortabel tijdens lange gamesessies - zeer belangrijk!