Stap 5: Bewerken uw Model met MeshMixer
Beschouw deze stap gewoon een basisoverzicht van MeshMixer. Mijn doel met dit programma was om twee modellen, mijn gezicht en een voorraad model vond ik online, en de mazen samenvoegen tot een enkel model. In wezen, ik wilde mijn gezicht klap op een lichaam. Als u uw eigen programma hebt dat twee modellen kunt samenvoegen, adviseer ik dat je gebruiken, als MeshMixer kan heel onhandig.
MeshMixer is het programma dat ik gebruikt om te herstellen en mijn vangst te combineren met voorraad 3D-modellen. Hoewel de website lijkt alsof het werd ontworpen door een Schele aap, is MeshMixer een vrij geavanceerde stuk van software. Het gebruikt een obscene hoeveelheid uw CPU tijdens het uitvoeren, dus zorg ervoor dat u vaak (om te voorkomen dat alles in geval van een crash te verliezen) opslaan en alle andere programma's die u hebt geopend sluit voordat u begint.
Kruis je vingers en open MeshMixer.
Ga vervolgens naar bestand > importeren en selecteer uw gerepareerde OBJ-bestand. Het is mogelijk om te importeren van uw originele herstelde OBJ, maar u zult niet in staat om te selecteren van ongeldige oppervlakken, waardoor het vrijwel nutteloos.
Gewoon een snelle tip om je te redden de frustratie die ik geconfronteerd. Uw weergave door te houden Alt + Left Mouse Button Pan met Alt + Shift + links muisknop, draaien en zoomen met Alt + rechter muisknop. Als je meer vertrouwd met 3D editing software u kan al weten dit, maar ik ben niet, dus ik heb niet, en het maakte me wil mijn vuist zetten via mijn monitor.
Gebruik het Gereedschap selecteren (S) om te kleuren in de delen van je gezicht waarmee u werken wilt met. Houd SHIFT ingedrukt om de selectie van gebieden te, en houd de rechter muisknop terwijl u omhoog en omlaag verplaatst om te groeien of krimpen van uw geselecteerde gebied. Als je begint in de ruimte buiten uw model te klikken zal u automatisch overschakelen naar het gereedschap lasso. Ik vond dit als de meest nuttige manier om gebieden van het model selecteren, maar wees voorzichtig. Hebt u controle over uw relatieve X en Y-assen en lassoing, maar uw Z-as heeft oneindige diepte. Wat dit betekent is dat als u een kleine cirkel rond uw neus lasso u zal ook eindigen een klein rondje selecteren op de achterkant van uw hoofd. Mesh mixer zal Alles binnen die cirkel, zelfs als het aan de andere kant van het model selecteren. Soms wanneer u probeert te selecteren dat iets met de lasso zal per ongeluk Selecteer alles behalve in het lassoed gebied. Als dit enkel gebeurt Klik Selectie wijzigen > Inverse (I) om te schakelen naar de juiste keuze.
Een u het gebied dat u wilt bewerken hebt u geselecteerd hebben een paar fundamentele hulpmiddelen beschikbaar. Bewerken > verwijderen (X) zal gewoon verwijderen uw gemarkeerde gebieden, vaak maakt u een model van niet-waterdichte opnieuw (maak je geen zorgen, je kunt altijd repareren opnieuw in NetFabb). Dit is de eenvoudigste manier om het verwijderen van ongewenste delen van uw model. Bewerken > wissen en opvulling (F) zal proberen te verwijderen van uw keuze en vul het gat. Het vaak niet in slaagt dit, maar het is een eenvoudige manier om te proberen om het gladstrijken van affakkelen en kruispunten veroorzaakt door het combineren van uw modellen.
Vervormingen > Transformeren gezichten (T) zullen uw brood en boter. Dit is de enige manier die ik heb gevonden om daadwerkelijk verplaatsen, roteren en de schaalmodellen in MeshMixer. De beste manier om uw hele model is klikt u op het gereedschap selecteren en drukt u op Ctrl + A om alles. Dit zorgt ervoor dat je alle oppervlakken die kunnen worden verstopt ergens niet missen. U hebt uw selectie gemarkeerd en klikte transformeren gezichten u moet zitten kundig voor uw geselecteerde gebied verplaatsen.
Als u probeert te importeren van een ander model die meshmixer u wordt gevraagd of u wilt vervangen of toevoegen van de huidige Maas. Tenzij je begint moet u altijd toevoegen. U kunt schakelen tussen welk model u werken wilt op wanneer u niet over een gereedschap is geselecteerd; bij het gebruik van het gereedschap selecteren alleen zult kunnen selecteren oppervlakken op het model waarmee u momenteel werkt.
Als u wilt meer informatie over MeshMixer vindt u hun pagina Zelfstudies voor hier.
Nu dat je een idee van hoe MeshMixer werkt, zal ik u door het stampen op twee verschillende modellen lopen.