Stap 6: Het Circuit
Hier is de het circuit schema voor dit project. De pin naast de cirkel onderaan links is van de chip pin 1. Het einde van R3 gemarkeerd met N.C. is niet verbonden met om het even wat. VCC spoor zal worden aangesloten op de positieve kracht van de controller en grond zal worden naar de negatieve. TRIGGER knop(pen) zijn de pulsschakelaars die wordt verbonden tussen pin 3 van TLC555 en de pinnen van de TRIGGER van de controller.
Hoe het werkt:
Het circuit is een fundamentele 555 astable circuit. Het verzendt continue pulsen van signalen (reeks highs & lows) via pin 3 op een ingestelde frequentie. De frequentie wordt vastgesteld door de weerstanden en de condensators. De Ω van de variabele weerstand van 1M wordt gebruikt om de frequentie. Wanneer een trigger voor de Xbox 360-controller wordt ingedrukt, gaat de TRIGGER hoog. Pin 3 van de 555 timer is dus verbonden met de TRIGGERS, omdat de reeks van pulsen het signaal van dat de controller ontvangt nabootsen wanneer de triggers zijn meerdere malen gedrukt. Dit kan zeer gunstig in First-person shooting games zijn omdat de frequentie van de pulsen verzonden vanaf het circuit kan worden ingesteld tot ver voorbij de mogelijkheid van een menselijke vinger.
** Edit **: het lijkt erop dat de 1M ohm variabele weerstand moeilijk is te vinden voor de meeste mensen. Als dat het geval is, gebruikt u een 10k voor R1, 22k voor R2, 100k voor R3 en 1μF voor C1.