Stap 2: Inleiding tot ByPic
ByPic is een interactieve taal die is geoptimaliseerd voor snelheid en een eenvoudige for next-lus kan worden uitgevoerd op 1,250,000 lijnen per seconde, dit vergelijkt met andere interactieve talen die kunnen alleen beheren ongeveer 25.000 lijnen per seconde voor dezelfde snelheid processor.
Het is een kruising tussen C en BASIC dus zou niet moeilijk moeten zijn dat te leren. De reden voor de optimalisatie van snelheid is zodat het worden 'beoogde ' voor een bepaalde toepassing doeleinden kan. Wat betekent dit? Goed in een standaardtaal hebt vele functies die het uitvoeren van bepaalde banen, In ByPic u die schrijven functies zelf - of in het geval van dit project de functies zijn geschreven voor u.
Met behulp van het voorbeeld voor dit project is er een functie genaamd join() die de ESP8266 met een bestaande Wi-Fi verbinden zal. Het kan zijn gebruikte interactiviteit als volgt:
join("mySSID",myPassword")
en zal retourneren van succes of falen. Interactief met behulp van de functie zou stekker die je onmiddellijk feedback zonder de moeite hebben kunt van het samenstellen en downloaden als u moeten met de Arduino zeggen.
In de praktijk die de functies kunnen worden ingebouwd in modules of bestanden, dus bijvoorbeeld dat de functie join() is onderdeel van de ESP8266 bestand, is er een ander bestand, dit wordt toegevoegd later genoemd http_server.bas die enkele van de functies in het ESP-bestand gebruikt. Deze modulaire aanpak maakt het gemakkelijk voor hergebruik van code en het apparaat voor een bepaalde toepassing wijzigen.
De taal maakt gebruik van functies als de bouwsteen, dus een typische functie zoals in de afbeelding, zou het altijd begint met het gereserveerde woord function en eindigt met endf. Een functie heet gewoon door de naam te typen, functies natuurlijk andere functies kunnen aanroepen.
Wanneer een functie wordt geschreven (de vrije IDE kan worden gebruikt in plaats van het terminalvenster) gaat naar de RAM. Als deze functie zal moeten kan opnieuw op reset vervolgens het worden opgeslagen in Flash met het trefwoord flsave(""). In deze manier (of met behulp van de IDE) kunnen functies worden geleidelijk opgebouwd tot een compleet systeem wordt bereikt.
Een speciale functie main() genoemd kan worden gemaakt, dat bij het opslaan in flash zal automatisch worden uitgevoerd bij start up, dus een turnkey systeem kan worden gebouwd.