Stap 4: Programmeren van het Imp en Agent
Het programma voor het GMB is aangesloten op deze stap. Er zijn 2 verschillende maar verwante stukjes code - de GMB-Code en de Code van de Agent. De Agent leeft op de Servers van de wolk Imp en de API voorziet in de HTML-pagina waarop de tablet opvragen van de status van de bewegingssensor.
De Code van het Imp is gedownload vormen de wolk tot de Imp-hardware. Deze code implementeert een callback functie voor Pin 1 van het GMB die wordt geactiveerd wanneer de pincode lijn niveau staat verandert. Dit is een efficiënte manier om het controleren van de status van de bewegingssensor zonder polling van de pin. Elke keer als de bewegingsmelder wordt geactiveerd, het genereert een logica niveau '1' op de Imp-pin. De Imp-code leest het niveau van de pin en stuurt dit naar de agent door een achtergrond messaging mechanisme tussen het GMB en het is Agent. De Agent de Pinstatus worden opgeslagen, en wordt hersteld naar de HTML-pagina op aanvraag.
De eenvoudigste manier om de code te laden is het creëren van nieuwe model voor het GMB door te klikken op het vistuig-pictogram naast de naam van het merk Imps-apparaat. In mijn geval verliet ik de standaardnaam de mac adres pre-personeelsuitgaven door een Imp-specifieke code is. Klik op het bijbehorende Model keuzelijst met invoervak en typ de naam van een nieuw Model: HalloweenSound. Klik op wijzigingen opslaan als u wilt maken van een lege model. Nu open het bijgevoegde bestand van de HalloweenAgent.Nut en langs de inhoud in het linkerdeelvenster van de IDE, opent u het bestand HalloweenDevice.Nut en verleden van inhoud in het deelvenster rechts van de IDE. Klik op de knop 'Bouwen en uitvoeren' om te beginnen met de agent en het GMB. Als u alles correct hebt gekopieerd moet u geen fouten!
Als u fouten ziet, heb je een fout van het kopiëren en plakken zo alles te verwijderen uit de twee IDE-deelvensters en herhaal het proces.
Nu bent u klaar voor de HTML-code.