Stap 3: De ART RUNTIME
Android Runtime (kunst) is een omgeving van de applicationruntime door theAndroid mobiel werkend systeem gebruikt. KUNST vervangt Dalvik, oftewel de proces virtuele machine, oorspronkelijk gebruikt door Android, en voert de transformatie van de application'sbytecode in inheemse instructies die later worden uitgevoerd door de runtime-omgeving van het apparaat. [1]In tegenstelling tot Dalvik, waarin sinds Android 2.2 "Froyo" just-in-time (JIT) compilatie te compileren bytecode van de telkens als een toepassing wordt gestart, introduceert [2] ART gebruik van de compilatie van de vooruit-of-time (AOT) door het uit te voeren op de installatie van een toepassing. Door het verminderen van de totale hoeveelheid compilatie die moet worden uitgevoerd over de werking van een toepassing, een mobiel apparaat processorgebruik is verminderd en batterij runtime wordt verbeterd. Op hetzelfde moment, kunst brengt verbeteringen in prestaties, huisvuilinzameling, toepassingen debuggingand profilering. [1] [3]
Om achterwaartse compatibiliteit, kunst gebruikt de bytecode van de dezelfde input als Dalvik, geleverd door middel van standaard .dex bestanden als onderdeel van de APK-bestanden, terwijl de .odex bestanden worden vervangen met uitvoerbare en Linking Format (ELF) executables. Zodra een toepassing is gecompileerd met behulp van de kunst op-apparaat dex2oat hulpprogramma, het draait uitsluitend uit gecompileerde ELF uitvoerbaar; Deze benadering elimineert verschillende overhead met JIT-compilatie, maar het vereist extra tijd voor compilatie wanneer een toepassing is geïnstalleerd, en toepassingen iets grotere hoeveelheden ruimte duren voor het opslaan van de gecompileerde code. [1] [3]
Een preview van de technologie van kunst debuteerde als een alternatieve runtimeomgeving in Android 4.4 "KitKat". [4] [5] in de volgende grote Android versie, Android 5.0 "Lollipop", werd Dalvik volledig vervangen door ART. [6]
UIT Wikipedia