Stap 6: Programmering ontwikkeld
In de programmering kozen we de Marlin-firmware, opensource, waardoor het beheer en de controle van hulpmiddelen waarin de apparatuur. Zodat wij alle code downloadden en importeren op de Arduino software, Arduino IDE. De Marlin wordt ingevoegd in het geheugen van de Arduino, die gebruik maakt van een microcontroller ATMEGA 2560 verwerken dit te zetten van firmware uitgevoerd van de machine als geheel. Marlijn is geprogrammeerd in C / C ++ taal en gebruik Bibliotheken, waarmee meerdere aparte codes die vervolgens kunnen worden geïntegreerd om uit te voeren van een complexere functie maken. De belangrijkste Marlin code is in de afbeelding hieronder, het werkt met meerdere bibliotheken en geïndexeerde codes. De set bestanden die deel van de Marlin uitmaken kan ook hieronder worden gegeven.
Als u wilt maken van de G-code, verantwoordelijk voor het genereren van de oplage, koos de Slic3r software. Het voert de invoer van 3D-bestand in STL-formaat en genereert een oplage, waardoor configuratie-instellingen (laaghoogte, temperatuurregeling, afdruksnelheden, rand aanpassingen, vlot, opvulopties e.a.).