Stap 3: borstplaat
Ik wilde de borst te rigide en holle (in 2011, een beetje voordat Worbla werd een ding) dus ik proberen wilde om zoiets als wat ik gezien andere kunstenaars doen via slush gieten, zoals Volpin van Cassandra pauldrons. Ik zette een heleboel Super Sculpey (foto 2) op een vrouwelijke etalagepop torso ik voor dit soort dingen pakte: duwen rond, glad uit, toevoegen en verwijderen van zo nodig totdat ik het voelde zag er dicht genoeg bij de foto van het borstschild in spel. (foto's 1, 3)
Ze een beetje gedraaid in haar houding, dus ik blij dat ik volgde het advies van een vriend om te doen een tussenliggende cast ben om schoon te maken dan remold en opnieuw voor een [hopelijk] beter, schoner, laatste stuk werpen. Omdat het goedkoop en iets wat die ik had bij de hand, ik gebruikte vloeibare latex te doen de eerste schimmel. (foto 4)
Ik probeerde om het back-met gips (foto 5) maar het was ofwel ook stom van een idee of ik te stom te laten werken zodat moest ik dat allemaal toonhoogte en sommige polyester hars en glasvezel doek had ik tot rond voor een giftiger (foto 6), lichtgewicht, snel uithardende optie gebruikt. (foto 7) De eerste cast werd gedaan in SmoothCast 300. (foto 8)
Na het vullen, schuren en priming (pic 9) keer wat als voorgrond-effing-ever voelde, verhuisde ik schimmel en cast nummer 2.
Ik had een andere basis, maar ik wist dat ik wilde het sluitstuk op dezelfde manier te reproduceren. Ik begon te kopiëren wat Volpin deed rond waar de perzik gekleurde goo verschijnt.
Ik gebruikte Rebound 25 voor mijn tweede schimmel en polyester hars/polyester doek voor de jas.
Mijn laatste pull werd gedaan in 65D.