Stap 2: Plaats het dak gecentreerd op de bovenkant van de muren
We moeten een andere Matrix3D-object en transformeren (verplaatsen) het dak maken net als de bovenstaande inner_mesh.
De onderstaande code laat zien hoe het dak in positie met behulp van hard gecodeerde cijfers en/of de variabele van de hoogte H te voltooien van de transformatie van het dak bewegen.
Instructies
- Kopieer de code weergegeven in de volgende stap in de shape generator venster, net onder de code die u hebt ingevoerd in de vorige stap.
- var roof_mtx = new Matrix3D(); Hiermee maakt u een 3D-translatie matrix voor het verplaatsen van een mesh object roof_mtx.translation(-1,-1,H); Hiermee definieert u hoe het object zal worden verplaatst:-in de X 1 en -1 in de j en H in het Z richting roof_mesh.transform(roof_mtx); Hiermee verplaatst u het object op basis van de matrix.
Hint 1. De eerste regel van deze code maakt een variabele om de vereiste informatie voor de omzetfunctie. 2. de tweede regel bepaalt dat de vorm verplaatst-in X 1 en -1 uit de Y worden zal en de workplane in de richting van de Z op de hoogte van de waarde die is opgeslagen in de variabele H (Wandhoogte) zal worden getild. 3. de derde regel wordt de variabele roof_mtx de omzetfunctie vertellen hoe de shape moet worden verplaatst.
- Doorgaan naar de volgende stap.