Stap 2: De basisvorm van het torentje
In dit Instructable, wij zal moeten gaan over hoe te gebruiken van de polylijn/lijn, gereedschap, ellips/cirkel tool, trim tool, extruderen gereedschap, loft gereedschap en Afschuining hulpmiddel in Autodesk 123D / uitvinder.
Het eerste ding om te doen is om te vinden hoe om te beginnen gaan over het maken van de basisvorm. Wat ik heb gevonden is dat er gewoon 3 ovalen die elkaar op de 3 dimensionale vlakten overlappen.
Eerst, ga je gang en maak een schets op het XZ-vlak en maak een regel dat is 4 inches lang begint bij het middelpunt en gaat langs de X-as. Daarna een andere lijn, vanaf het centrum, dat is 5,2 inch lang, en gaan lang de Z-as. Selecteer het gereedschap Ovaal, klik op het middelpunt, vervolgens het eindpunt van de eerste regel, en vervolgens het eindpunt van de tweede, en afwerking van de schets.
Een tweede schets op het XY-vlak maken en maak een lijn op de X-as van het centrum dat is 4 inch lang, en vervolgens een andere lijn vanuit het midden langs de Y-as dat is 11 inch lang. Een ovaal met behulp van deze 3 punten, maken en vervolgens de snoeischaar tool en snip uit de linker helft van de ellips en einddatum van de schets. (mogelijk moet u een punt aan weerszijden van de ellips te plaatsen zodat de snoeischaar tool de grenzen van de trim kent)
Herhaal de stappen in de volgende paragraaf hierboven, maar ditmaal trim uit de rechterhelft van de ellips.
Nu een schets op het YZ-vlak maken en gebruiken van de vorige twee schetsen te maken van een ellips, die beide de vorige ellipsen snijdt. Vervolgens weer, trim uit de linkerhelft.
Herhaal de stappen in de volgende paragraaf hierboven, maar ditmaal trim uit de rechterhelft van de ellips.
Ga terug via elke schets en verwijder alle rechte lijnen. (zij kunnen interfereren met lofting later)
Plaats twee werkpunten op de boven- en onderkant van waar de twee langere ellipsen elkaar snijden.
Selecteer het gereedschap loft en selecteer de bovenste werkpunt als de eerste selectie. Selecteer vervolgens de ovaal die langs het XZ-as als de tweede gaat. en dan tot slot het onderste werkpunt als de derde selectie. Ga naar het selectievak spoor en selecteer elk van de voor halve ovalen we daarnet en druk op loft voltooien.
Nu hebben wij de structuur die we het lichaam en de armen van het torentje off van baseren zullen.