Stap 2: Het eerste gebruik van de eenheid
Nu we onze kubus hebt opgeslagen als een bestand .dae, kunnen we het importeren in eenheid. Eenheid is, zoals eerder vermeld, een programma om uw virtuele werkelijkheid creëren. Veel is mogelijk, dus probeer eerst te begrijpen de opties voordat u probeert te uploaden van een zeer moeilijke omgeving.
In de volgende stappen zullen we uitleggen hoe te downloaden van de nieuwste versie van eenheid en onze schattig kubus in het programma te laden.
1. download eenheid op: https://unity3d.com/get-unity/download?ref=personal en installeer het programma
Let op: Tijdens de installatie krijgt u een scherm waar u kunt sommige functies met behulp van de selectievakjes. U moet klikken op de "Android gebouwd steun" te activeren van deze functie zo goed!
2. Wanneer de computer klaar is met installeren van eenheid, open het programma
3. de eerste keer die u gebruikt, moet u sommige gegevens invullen
4. Maak een nieuwe account en login
5. Maak een nieuw project in 3D
6. Klik op "Activa" in de taakbalk en kies "Import nieuwe Asset"
7. open het bestand .dae (zie stap 1)
8. de kubus wordt weergegeven in het gebied van de activa op de bodem
9. Sleep de kubus in de scène
10. Klik nu op "File" en kies "Opslaan Scene"
.
Als u geïnteresseerd in de functies bent, is hier een korte uitleg van de verschillende termen:
a) scènes: ze bevatten de objecten van het spel. Wanneer u een spel, denk aan elk bestand scène als een unieke niveau. Scène worden opgeslagen als activa.
b) GameObject: elk object is een GameObject. Ze kunnen een teken, een omgeving of een speciaal effect. Zie ze als een container waarin u componenten, die de kenmerken van het object bepalen kunt plaatsen.
c) componenten: deze kunnen worden toegevoegd aan een object. Eenheid heeft een database met bestaande componenten, maar u kunt ook uw eigen door maken script maken
Voor meer informatie kun je kijken naar de handleiding op http://docs.unity3d.com/Manual/