Stap 3: Schematische, Source Code en bouwen tips
Ik ben het koppelen van de schematische hier maar het is niet erg leesbaar, begon ik mijn pcb ontwerp door het plaatsen van componenten 1e make sporen. En tot slot laat ik Fritzing auto route het schema.
Het is gemakkelijker te begrijpen van de verbindingen w / de schematische, naar mijn mening ascii-kunst
MSP430G2452 ----------------- /|\| | | | | --|RST | | | 2 x 4 digit bubble led | digit 0 P2.0|----- +---------+ +---------+ | digit 1 P2.6|----- | % % % % | | % % % % | | digit 2 P2.1|----- +---------+ +---------+ | digit 3 P2.2|--/ | digit 4 P2.3|--/ | digit 5 P2.7|--/ | digit 6 P2.4|--/ | digit 7 P2.5|--/ segment a to g + dot........ | | / ....\ | | / \ (minus led) | segment A P1.2|-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-(>|)-+ | | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | | | segment B P1.3|-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+------- | | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | | segment c P1.7|-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+ | | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | | segment D P1.1|-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+ | | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | | segment E P1.5|-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+ | | _=_ | _=_ | _=_ | _=_ | | segment F P1.4|-o o-+-o o-+-o o-+-o o-+ | | _=_ | _=_ | _=_ | | segment G P1.0|-o o-+-o o-+-o o-+ | | _=_ | | segment H P1.6|-o o-+ (not all buttons populated) | |
De TMS0803/0805 emulatie logica is overgenomen uit de Ken Shirriff (plus andere) web gebaseerde emulators, TI en Sinclair wetenschappelijk.
Er is ook goede hoeveelheid H/W informatie heeft gereageerd binnen de code
Als u van plan bent om uw eigen PCB ontwerp, is het basisprincipe in relatie w / de code
- P1 voor LED-segmenten
- P2 voor LED cijfers
- P1 ook voor het scannen van de sleutelknop naast
U kunt dingen verplaatsen, zolang je het bovenstaande observeren. Dat wil zeggen als deze beter op uw PCB past, u kon ruilen cijfer 1 w / cijfer 3, segment A w / segment E, enz., enz. Alles wat u nodig hebt is om te veranderen van #define in een headerbestand en compileren.