Enige tijd ik gisteren het maken van een kleine processing schets gisteren dat een afbeelding die u gaf het in 6 binaire grijs-schaal beelden die het netjes in een raster schikken zou wilt splitsen. De individuele beelden zijn gespiegeld dergelijke dat wanneer gevouwen de lagen line-up en produceren een koele grijs-schaal afbeelding kijken. Het beeld is verbeterd door het papier in olie, en met die het van achteren verlicht inweken. Ik heb het geprobeerd maar als je dunner papier waarop uw printer kan afdrukken op, die een beetje beter zou kunnen werken.
Ja, is dus dit ding niet vergelijkbaar met een lithophane (http://en.wikipedia.org/wiki/Lithophane is) maar ik hou van het idee van een afbeelding die ziet er anders uit wanneer licht scheen erdoorheen. Een ander idee om er iets meer lithophane-achtige is het gebruik van een laser cutter te snijden gaten in het papier te hebben echte verschillende laagdiktes.
Ook check dit instructable uit als een beetje mijn inspiratie vandaan hier:
Dus hier de processing schets is, kopieer het en plak deze in uw verwerking venster:
/ * Ontworpen door Sayed Faraz aanvankelijk op 28/05/13
Deze schets zal nemen een afbeelding en opsplitsen in meerdere lagen
op een manier dat hij kan worden afgedrukt op een papier, gesneden en gevouwen
vorm een papier lithophane.
Twitter nanoBorg88
*/
INSTRUCTIES
pers ieder toonsoort voor afbeelding geproduceerd in projectmap opslaan
afgedrukte gesneden rond alle afgedrukte gebied en de rode lijnen
Vouw langs de zwarte lijnen afwisselend plooien tussen berg en dal
ontvouwen en dekken in een duidelijke olie transparanter te maken
FileNm koord = "image.jpg"; Vervang door de naam van het bestand,
moet een vierkante afbeelding hoogte-breedteverhouding behouden
int lowLim = 35; getal tussen 0 en 255 te beginnen drempel
int upLim = 200; //number tussen 0 en 255 tot einde drempel
U moeten niet te wijzigen anthing hieronder hier
int propageren; initialiseren van de variabele om te bepalen drempel van elke laag
int onePartHW = 200; de breedte en de hoogte van het eenmaal gevouwen formaat
PImage de img;
PImage sImg = createImage (onePartHW, onePartHW, RGB);
int n = int(random(99));
VOID Setup {}
grootte (2 * onePartHW, 3 * onePartHW);
img = loadImage(fileNm); image geladen
afbeelding (img, 0, 0, onePartHW, onePartHW); afbeelding afgedrukt op de eerste bocht
sImg = get (0, 0, onePartHW, onePartHW);
noLoop();
}
VOID draw() {}
laag (75, sImg);
allSix (lowLim, upLim, sImg);
guideLines();
}
VOID laag (int t, PImage img) {}
geleende en aangepast deze sectie hieronder uit verwerking website
PImage bW = createImage (onePartHW, onePartHW, RGB);
bW.loadPixels();
voor (int x = 0; x < onePartHW; x ++) {}
voor (int y = 0; y < onePartHW; y ++) {}
int loc = x + y * onePartHW;
Test de helderheid tegen de drempel
Als (brightness(img.pixels[loc]) > t) {}
bW.pixels[loc] = color(255); Wit
}
else {}
bW.pixels[loc] = color(225); licht grijs
}
}
}
afbeelding (bW, 0, 0);
}
VOID allSix (int st, int nd, PImage img) {/ / st = start drempel nd = einde drempel
int inc = int((nd-st)/6);
laag (st, img);
pushMatrix();
schaal (-1, 1);
vertalen (-2 * onePartHW, 0);
laag (st + inc, img); //second pic
schaal (1, -1);
Translate (0, -2 * onePartHW);
laag (st + 2 * inc, img); //third pic
schaal (-1, 1);
vertalen (-2 * onePartHW, 0);
laag (st + 3 * inc, img); //forth pic
schaal (1, -1);
laag (st + 4 * inc, img); //fifth pic
schaal (-1, 1);
vertalen (-2 * onePartHW, 0);
laag (st + 5 * inc, img); //sixth pic
popMatrix();
}
ongeldig guideLines() {}
Stroke(50);
line(onePartHW,0,onePartHW,3*onePartHW);
line(onePartHW,onePartHW,2*onePartHW,onePartHW);
line(0,2*onePartHW,onePartHW,2*onePartHW);
Stroke(200,0,0);
line(0,onePartHW,onePartHW,onePartHW);
line(onePartHW,2*onePartHW,2*onePartHW,2*onePartHW);
Stroke(200);
noFill();
rect(0,0,2*onePartHW,3*onePartHW);
}
ongeldig keyPressed() {}
opslaan ("afbeelding" + n ".png");
n ++;
}
einde van processing schets
Een afbeelding kopiëren naar de schets-map en noem deze image.jpg. Bewerken van de afbeelding en zorg ervoor dat de bijgesneden met een vierkante vorm, een andere vorm zou maken de schets verknoeien de hoogte-breedteverhouding van de afbeelding.
Voer de schets en zie of u een goede set van foto's hebt. Zoniet sluit de schets en aanpassen van de waarden van lowLim, zodanig dat de eerste afbeelding 10-20 heeft % gevuld en upLim dergelijke die laatste afbeelding 80-90% gevuld (waarden variëren van 0 tot en met 255 is).
Wanneer u graag het uiterlijk van de afbeelding geproduceerd, pers ieder toonsoort voor het resultaat opslaan in de map van de schets.
De volledige pagina van A4 te eindigen met een klassieke Polaroid formaat foto uit de afbeelding afdrukken. Eenmaal afgedrukte knippen helemaal omheen en ook langs de rode lijnen, het kan ook verstandig zijn te scoren langs de lichtgrijze lijnen scheiden van de foto's voor het eenvoudig vouwen.
Het papier opvouwen in een soort van concertina afwisselend vallei en de berg plooien. U kunt een sneak peak nemen het beeld nu, maar ik zou doen de volgende stap van gewettigde reden ik hou van de look van het.
Open uw foto en krijgen een ondiepe kunststof dienblad (iets dat je krijgt olie overal zou stoppen). Neem uw olie en het papier in het smoren. Het zal transparanter worden, het verdeeld zodat allemaal min of meer de dezelfde dekking heeft. Graag zetten overtollige en vouw het weer op, laat ze zitten voor een tijdje dan veeg van de overschrijding.
Ik denk dat uw gedaan, vouw het back-up, en houd het tegen het licht en bewonder uw nieuwe pic! ook kon een mooi venster naar de stick het op vinden
Vertel me hoe je op, en als u één die ik houden van zou te zien in de commentaren hieronder.
Hebt u tips over hoe ik zou kunnen mijn instructables in de toekomst verbeteren voel je vrij om me te vertellen over het.