Stap 3: De 1e programma... De knoppen
Dit programma is 4 knoppen die een opdracht naar de Arduino stuurt te laten weten wanneer een knop werd ingedrukt. Zoals je kunt zien ik heb het opzetten met 4 richtingen voor een robot die ik heb gemaakt (die misschien wel mijn volgende instructable). Wenst u meer informatie over de code gewoon vragen :)
importeren van processing.serial.*;
Seriële poort;
VOID Setup {}
size(400,400);
frameRate(10);
println(Serial.List());
poort = nieuwe Serial(this,Serial.list() [0], 9600);}
VOID draw() {}
Fill(0,200,0);
rect (0,0, breedte/4, hoogte);
Fill(0);
Triangle(0,200,50,100,100,200);
vulling (200, 0,0);
rect (100, 0, breedte/4, hoogte);
Fill(0);
Triangle(100,210,150,310,200,210);
Fill(0,0,200);
rect (200,0, breedte/4, hoogte);
Fill(0);
Triangle(200,100,300,150,200,200);
vulling (55,100, 23);
rect (300, 0, breedte/4, hoogte);
Fill(0);
Triangle(400,210,300,260,400,310);
mouseOver(); }
ongeldig mouseOver() {}
if(mousePressed) {}
Als (mouseX > 0 & & mouseX < 100) {}
Als (mouseY > 0 & & mouseY < hoogte) {}
println ("rechthoek 1");
Port.write("1"); }}
Als (mouseX > 100 & & mouseX < 200) {}
Als (mouseY > 0 & & mouseY < hoogte) {}
println ("2de rechthoek");
Port.write("2") ;}}
Als (mouseX > 200 & & mouseX < 300) {}
Als (mouseY > 0 & & mouseY < hoogte) {}
println ("3de rechthoek");
Port.write("3") ;}}
Als (mouseX > 300 & & mouseX < 400) {}
Als (mouseY > 0 & & mouseY < hoogte) {}
println ("4e rechthoek");
Port.write("4") ;}}}