Stap 2: Glas parameters omzetten in Illustrator parameters
We hebben drie parameters voor conische bril - boven- en onderkant diameters (d2, d1 respectievelijk), en de afstand langs het glas tussen deze metingen (h). Gelieve alleen meten voor conische secties.
Wij willen de parameters nodig om een boog - binnen en buiten stralen (r1 en r2 voor omgekeerde kegel bril) en de hoek deze boog onderspant (theta).
We hebben drie onbekenden en kunnen we schrijven drie onafhankelijke en gelijktijdige vergelijkingen, en omdat we erg goed in wiskunde zijn, kunnen we deze vergelijkingen in formulieren die laat ons direct berekenen r1, r2 en theta massage.
In illustrator kunt het venster voor een boog gaas u kiezen tussen-100% en 100% Bend, waar 100% een volledige 180-graden boog vertegenwoordigt. We kunnen de theta vermenigvuldigt met 100/pi om Bend % te krijgen. Als u deed uw cristalloïden graden, vermenigvuldigt met 5/9.
We moeten nog steeds om in te stellen van de beschreven rechthoek van illustraties. Zelfs als uw illustratie niet rond het glas terugloopt, moet u uw illustratie worden binnen een rechthoek waarin je hele glas zou teruglopen. Dan, zodra alles vervormd is, kunt u kiezen hoeveel te snijden uit voor uw masker. Omdat u de hoogte langs het glas gemeten, moet die hoogte de hoogte van de rechthoek (die wordt de afstand tussen de twee bogen in Illustrator). De breedte van de rechthoek moet worden de kleinere omtrek als arc-ed.
In Illustrator deelt de kleinere boog eindpunten met rand van de rechthoek (onderste rand voor een positieve bocht radius, bovenste rand voor een negatieve bocht straal.
Houd er rekening mee dat dit beeld is voor een conische glas waarvan top groter dan de onderkant is. De * kleinere straal * moet worden gebruikt voor deze berekening (r1 voor een glas die bovenste radius is kleiner dan de onderste radius). We kunnen een close-up beeld van het beeld van de boog te begrijpen r1 heeft betrekking op de breedte van de rechthoek illustraties trekken. Vervolgens, dankzij de wet van sines, we kunnen berekenen van de breedte.
Nu hebben we alle parameters nodig voor Illustrator! Laatste afbeelding is een samenvatting van deze waarden.