Stap 4: Code
Stap 2: Er zijn twee bestanden:
LED-object:
De variabele in object definiëren
- int xpos;
- int ypos;
- int w = 50;
- int h = 50;
- PImage LEDState=loadImage("LEDOFF.png");
- int ledPin;
- Booleaanse knop = false;
Constructorfunctie
- LED (int xpos_, int ypos_, int ledPin_) {}
- xpos = xpos_;
- yPos = ypos_;
- ledPin = ledPin_;
- }
Display functie
- VOID display () {}
- if(button) {}
- LEDState=loadImage("LEDON.png");
- } else {LEDState=loadImage("LEDOFF.png");
- } image(LEDState,xpos,ypos); }
sketch_8LEDs:main functie
Muis-klik functie, welke LED is geklikt, wijzig de knopstatus en LED staat na klik te identificeren.
- ongeldig mousePressed() {}
- for (int i = 0; ik < leds.length; ik ++) {}
- x = leds [i] .xpos;
- y = leds [i] .ypos;
- w = leds [i] .w;
- h = leds [i] .h;
- Als (mouseX > x & & mouseX < x + w & & mouseY > y & & mouseY < y + h) {}
- LEDs [i] .button =! leds [i] .button; } } }