Stap 3: Het toevoegen van de chip
The Brain voert nu de fray...
Zorg ervoor dat u de chip de juiste manier-het kuiltje op de chip geeft aan mode-vooruit.
Ten eerste, voeg de macht en de grond, zoals aangegeven op de gegevensbladen. Spreken van gegevensbladen, zijn ze echt een schat. Zij zeker niet uitzien als het, maar hoeveel keer in uw eigen ervaringen dat ook ring true, hè?!
Hè? ....
De truc aan een gegevensblad is het vinden van zeer snel wat u nodig hebt, onder alle andere dingen. Dit kan moeilijk zijn, maar dan weer, dus kan klimmen de fontein in NYC's Central Park (don't ask).
In ons geval is een van de dingen die we daaruit moeten op pagina 23. Alle VDD en VSS pinnen voor de hersenen moeten worden aangesloten en losgekoppeld (zie vorige stap). Kortom, dit betekent dat ze alle moeten worden aangesloten op de grond en van de board spanning (deze chip niet gaan over 3.3volts) en alle deze paren moeten caps (dat is wat alle voors zeggen, denk ik, voor condensatoren?) naar de huidige gladstrijken. Hersenen houd niet van spikes; denk maar aan spikes in termen van een kater... Aangezien het blijkt, heeft onze PIC24F16 chip slechts één macht/grond paar. Dus laten we voegen een 0.1uF cap tussen de chips PIN 19 en 20. We moeten deze dicht bij de chip, net als alle goede vijanden houden. 0.1uF caps zijn meestal niet gepolariseerd, dus het maakt niet uit welk been gaat waar. Net zo lang als ze allebei straddle de chip pinnen mooi en dicht.
Vervolgens in het gegevensblad, specifiek op pagina 24, moeten verzorgen we Pin 1, wat gebeurt er met de Picssoftware, wat betekent dat meester CLeaR. Ingesloten ingenieurs echt haten klinkers, weet ik. Dus in die pagina staat alle deze resisters en caps toe te voegen, maar ik vond dat alles is cool zeilen met slechts een 10 k resister gaande van de Picssoftware-pin aan de macht.